Visar inlägg med etikett Pysselträff. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pysselträff. Visa alla inlägg

15 juni 2012

Skönhet i en vas

Varje vecka är det pysselträff hos Pysseldags, d v s hos mig. Det är hemma runt matbordet, som går att expandera.
I onsdags var vi tre tjejer som pysslade. Camilla och Marie gjorde stafflikort och jag gjorde en LO.

I lördags hade vi varit hos våra vänner Emelie, Linus och deras dotter Minna. Emelie hade precis fyllt år och hade på sin födelsedag fått rosor av Linus. De var så vackra och jag älskar att fotografera blommor, så jag kunde ju inte låta bli och tog nog ca 20-25 bilder. :)

Två av dessa bilder skrev jag ut i onsdags och använde till min LO, som blev så här:

 Pappret är från Pion Design och Minnenas Ateljé. Jag var glad att att se att jag hade något papper kvar.
Mittenmönsterpappret är också Pion Design, men från en annan serie.
Tre olika spetsar har jag smyckat med. Bradsen med sina papper runtom är från BoBunny.
En rosa rosförsett pärlswirl fick naturligtvis vara med på LO'n.
Jag hade, för längesen, köpt ett set med vita blommor och fjärilar i tre olika storlekar som fortfarande låg i sin förpackning, oöppnad. Så de fick komma ut i onsdags. Två olika storlekar tog jag, chalkade med Versa Magic-dynor och klistrade ihop. Efter det tog jag lite glitterlim på den översta.
Jag tycker det är lite roligt, som så många andra, att låta texten vara i olika stilar. Och att skriva ut hela texten i bara vita foambokstäver skulle inte bli snyggt. Så istället lät jag skönhet vara i de stora bokstäverna och sen skrev jag resten för hand.


Sen kunde jag inte låta bli att blurra till ett foto. Jag tycker det blir så romantiskt.
Min LO, med blurfilter

Jag har känt när jag gjort denna och "En doft av syrén" att jag saknat att göra romantiska LO's. Så fler sådana blir det nog i sommar. :)

Tack för titten idag. :) Ha en underbar fredag. :)
Kram

8 feb. 2012

LO

Igår på pysselträffen ville jag göra lite LO's. Det var ett tag sen jag gjorde några nu. Och jag som skulle göra en LO i veckan. Hmmmm... Det höll ju. ;)

Jag utgick från denna skiss på My Sketch World, där de lägger ut en skiss om dagen till tävlingar. Dock tänkte jag inte vara med i dessa tävlingar, utan jag använder bara skisserna som inspiration. :)


Här är då mitt resultat.



Mönsterpapper från Tim Holtz, som jag haft nu ett tag, men som passade bra till en söt hundkille som Garibaldi. :)
Jag hade inte kvar några 1:or i mitt alfabet, så jag klippte till två st p'n (Pernilla tipsade mig) till datumet.
Kantstansen är från Fiskars.

5 feb. 2012

Julkort nr 8 2012

Ikväll skulle vi ha vår söndagspysselträff. Men tyvärr var en sjuk, en magsjuk och en kunde inte komma utan hjälp med skjuts. Så då blev vi två som bara träffats en gång när jag höll kurs. Och så roligt och trevligt vi haft det! :) Vi har pratat, skrattat och pysslat. Tack C för ikväll.

Hon gjorde ett manligt kort och jag gjorde fyra julkort och ett av dem tänkte jag visa här och nu. :)

Julkort nr 8


Detta är mönsterpapper från Fizzy Moon som jag köpte i ett kit. Jag har blivit helt förälskad i Fizzy Moon och gillade att de hade massor med färdiga motiv. Detta sparar mig en hel del tid att färglägga, för det är inte alltid man har tid eller ork att göra det även om man har massor med stämplar och färger.

Idén till denna kortvikning fick jag hos Bellamio när jag tittade i hennes blogg. Hon komme att gästa oss hos Pysseldags i augusti i år. :)

En enkel och rolig vikning. Två till av julkorten jag gjorde ikväll var med denna vikning. Det sista kortet gjordes med en annan vikning.

Nu ska jag titta lite på tv innan sängdags. Imorgon är det full fart att göra de sista beställningarna av personliga stämplar samt packa ordrar och börja med vintagestämpelkollektionerna. :)

23 jan. 2012

Spelkväll, pysseltkväll & färgläggning

I lördags hade vi familjen H på besök för middag och spel.
Det var jättetrevligt och vi hade mycket roligt.
Till middag blev det tacos, vilket är nyttigt och gott samt barnfriande. Var och en bestämmer vad de vill ha och inte ha. Smidigt.

Tre spel blev det spelat:
Settlers, Guiljotin och The amazing labyrinth.

Settlers
Guilotin 

Det bästa är att vi redan har ett nytt datum där vi ska ses och spela spel igen. :)

Igår kväll var det dags för Pysselbrudarna att träffas igen. Vi träffas varannan söndag. Det är så mysigt och roligt.
Igår, som alltid, färglade jag lite motiv.

Pysselträffsfärgläggning  


Dessa motiv ska på olika kort som ska göra.
Den första är en Kenny K-stämpel. Den andra är en some odd girl och den tredje är Whiff of joy.


Idag har jag jobbat som en galning med den nya shoppen. Den blir så fin! Och vilka priser. Alla stämplar är nedsatta och kommer att ha det priset.
Och de personliga beställningarna rullar in och jag jobbar för fullt med dem också. :)

Ikväll har jag suttit lite och färglagt och då blev denna klar.
Nu är färgerna liiiiite annorlunda för att jag valde att lägga på ett litet filter i mobilen.
Under tiden jag färglagt har tv'n varit på i bakgrunden.
Maken har hjälpt mig med shoppen för att göra de saker jag inte kan trots att jag klarar ganska mycket själv. :)


Kvällens färgläggning - Sweet Pea Stamp

Jag har fått mer ork att läsa böcker igen, vilket jag gillar.
Förra veckan läste jag Helena von Zweigbergks senaste bok "Anna och Mats bor inte här längre".
Den var svårt att lägga ifrån sig den. Jag kan dock inte förklara varför. Den var bra så jag kan rekommendera den.

Nu läser jag "Konsten att tala med en änkling" (positiva böcker jag väljer att läsa nu). :)


Nu blir det sängdags och läsa lite innan ögonlocken blir för tunga. :)

Natti natti

13 jan. 2012

Julen körs ut ytterst motvilligt

Idag är det tjugonde dag Knut och då körs julen ut.
På många håll på fb har jag läst och även sett irl att julen är förbi för längesen för många andra, men för oss är julen alltid till Knut. Och till och med då är det en sorg för mig att plocka bort alla julsaker.
Detta mysiga sken av adventsljusstakarna som man inte får av andra lampor, julgranen, dekorationer m m.
Det blir inte riktigt samma sak när allt är borta. Det ser inte lika hemtrevligt och mysigt ut vare sig här eller hos andra efter julen tycker jag, hur mycket man än försöker.

Igår kväll försökte maken få mig på lite bättre humör med kommentaren "snart får du pynta till påsk".
Vi brukar inte pynta alls till påsk, så var han fick den idén ifrån vet jag inte. :) Okej, jag brukar försöka fräscha upp hemmet med lite mer färg på dukar, servetter m m. Men inte en massa fjädrar eller så. :) Han är för rolig min man. <3

Det blåser friskt idag, igen. Skillnaden är att solen skiner, vilket är trevligt. I början av veckan hade vi ca 5-8 cm snö. Det skiftar rejält här. En mycket märklig vinter denna gång. Katterna kan inte bestämma sig om de vill vara ute eller inne.

Igår kväll var det pysselträff här hemma. Vi var fem tjejer som var väldigt produktiva. Jag fick en jättefin blomboll av Pernilla. Jag ska ta foto på den och visa. Det är en s k PIF, en Pay If Forward. Pernilla lade upp att hon ville vara kreativ och ge något till de fem första som kommenterade och jag var snabb. I min tur skrev jag likadant på min fb-sida och har nu fem stycken jag ska göra fina saker till. :) Så nu ska jag bara komma på  bra saker att göra också. :)

I tisdags var det enhetsmöte med PartyLite. Vi har verkligen en mysig enhet.
Den 25/1 är det må bra-mässa i Folkets Park i Ljungsbro kl 18-21.
Det är gratis inträde och det är totalt ca 17 utställare.
Vi (några från vår enhet på PartyLite) kommer att ha ett lotteri (som är gratis) där och det går jättebra att boka visning och/eller fråga om att prova att jobba med PartyLite.
Det ska bli jättetrevligt, så välkomna dit. :)

18 dec. 2011

Färgläggning på kvällens pysselträff

Ikväll var vi inne i sta'n och hade pysselträff. Fyra tjejer var vi som satt runt ett litet köksbord samt ett inlyft trädgårdsbord från 1920-talet. Vi hade jättemysigt och trevligt och skrattade massor. :)

Jag hade med mig mina distresser och färglade. Jag tror att jag hann färglägga fyra motiv om jag inte minns fel. Eller i alla fall tre.
Här är ett av dem:

Magnoliamotiv målat med distresser

Det är alltid bra att ha motiv klara för att sätta på kort och dessa jag målar nu är inför vintern och alla hjärtans dag och inspirerar mig till nya textmotiv.

När jag kom hem skulle vi egentligen äta vörtbröd och julskinka, men min älskade make läste inte på skinkan, för den var inte förkokt och han griljerade den endast. Han är så söt. Så imorgon ska jag ta och koka skinka, förutom att se om jag kan få mina lungor röntgade samt besök på sjukhuset i Linköping. Bara roliga saker. ;)

Hela eftermiddagen och kvällen har det snöat (små, små flingor) och det är så mysigt ute så. Jag hoppas det får ligga kvar, vilket jag tyvärr befarar att det inte får. Men jag får ta och njuta så länge det ligger där.

Sov gott och ha en jättebra måndag. :)

3 nov. 2011

En underbar dag med bästa systern

Idag har jag och Linda haft en jättemysig dag ihop.
Vi lämnade hennes dotter på dagis imorse. Sen åt jag frukost hos henne när vi kom hem igen.

Lite senare åkte vi till en second handbutik för att leta efter nattygsbord till vårt gästrum och allt utöver det var bonus.

Bord hittade vi för 125:-/st. Jättefina och precis lagom där inne.

Dessutom hittade jag två barnböcker i en serie som jag älskar.
När jag var liten hade jag en bok som hette "Lille Ville Vimse i snön" av Ruth Park. Det är en bok som har så underbara karaktärer och den är väl värd att läsa även i vuxen ålder. Och idag hade jag lyckan att hitta två böcker till med Lille Ville Vimse. Gissa om jag var lycklig! Dessutom kostade de endast 20:-/st. Det var ingen fråga om jag skulle ha dem eller inte.
Förutom detta lyckades jag hitta alla inbundna böcker i Diana Gabaldon-serien till Linda. Det var härligt att kunna göra henne så glad. <3

Ikväll har det varit pysselkväll. Linda och  Jag har hunnit 11 julkort som ska skickas till nära och kära i jul från vår familj. Jag är mycket nöjd med dem.
Vi var rekordmånga så att bordet nästan inte räckte till. Det var jättekul att så många kom. Det är jättekul att pysselträffarna bara blir mer och mer populära och jag kan faktiskt förstå varför. Vi har väldigt trevligt och pratar både allvarliga men roliga saker. Vi delar tips med varandra och har det mysigt. Man längtar direkt efter nästa pysselträff just för att det är så härliga personer som kommer och pysslar. :) Tur att det bara är två veckor dit. :)

19 okt. 2011

Produktiv pysselträff

Varannan vecka är det pysselträff hemma hos oss som Pysseldags står för.
Träffarna är alltid gratis och jag bjuder på kaffe och te.
Idag hade Lotta med sig fika som vi alla smaskade glatt på. Tack Lotta. :)

Det var full aktivitet på oss alla idag. Vi var väldigt produktiva. Själv hann jag göra 12 julkort, och inga jätteenkla eller likadana heller. Så jag är väldigt nöjd med kvällen. Mycket snack, många skratt. Det är underbara träffar som vi har. De är som balsam för själen och när kvällen är slut längtar man redan till nästa träff.

Så nu har jag massor med kort som jag måste fotografera och lägga upp i bloggen. :)

Tack tjejer för att ni är så härliga! :)
Kram

2 okt. 2011

Julkort

I tisdags när vi hade pysselträff i lokalen som tillhör föreningen Cathrine bor i, fick jag gjort mycket.
Bland annat fick jag gjort två julkort.

Julen börjar ju närma sig och jag tycker det går fortare och fortare och därför måste jag verkligen komma igång nu med alla julkort.

Det första kortet gjorde jag först av de två.
Stämplarna är nya från Pysseldags och kommer upp inom kort i shoppen.

IMG_5989
Jag använde kraft cardstock, vitt, skimrande cardstock, svart cardstock och rött cardstock.
Till collaget använde jag akvarellpapper som underbara Anna gav mig.
Jag lekte med mina distresser och lite egengjord glimmer mist och färgade och torkade tills jag var nöjd. Då stämplade jag på collaget med vattenfast dyna (Versafine är den jag använder).

Den vita cardstocken har jag torrembossat med en av Cuttlebugs embossingfoldrar. Jag ska verkligen bli bättre på att använda dessa foldrar då de är helt underbara!

IMG_5990
Uppe till höger har jag stämplat en frankeringsstämpel. Lussebullarna har jag gjort tidigare med fimolera och pearl maker. De är lätta att göra och roliga att dekorera med.
Det blev ett enkelt men annorlunda julkort tycker jag. :)

Det andra julkortet jag gjorde använde jag mig av ett motiv som jag hade färglagt i vintras. Jag har en hel del julmotiv redan färglagda och det underlättar oerhört för mig nu när jag ska göra ett antal kort.

IMG_5991
Här är de tre olika nissarna gamla stämplar från Panduro.
De är färglagda med Copic Ciao på 4CC-papper, som du kan köpa billigt här.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket märke det är på detta mönsterpapper. Det är synd för jag verkligen älskar det pappret och önskar att jag hade köpt fler.

IMG_5992
Stämpeln är naturligtvis också Pysseldags nya stämpel.

Fler julstämplar kommer att komma, dels som inlägg och sen även som stämplar. Man kan ju göra hur många som helst. :)

Tack för titten.

8 sep. 2011

Mysig kväll

Ikväll har det varit pysselträff. Jag fick mycket gjort vilket kändes bra. Vi hade jättetrevligt och skrattade massor.

Förutom att pyssla har jag slagit in paket, dels till bästa Linda som fyller år imorgon och dels till Kalles gammelmoster Inger, som fyllde år för några veckor sen och som ska få dem i helgen.






Det är lite kul att slå in paket.
Tudor ville leka lite med överblivet presentpapper efteråt







Och Mysan har varit så söt ikväll.
Kolla bara in dessa foton.












Efter det att Kalle borstat henne (vilket görs varje kväll) fick hon ikväll för sig att hoppa ner i hinken. Har aldrig hänt förr. Där satt hon så fint. Hon var kvar där en stund. Lilla älsklingen.

Duracell blir nu mer också borstad varje kväll. Hon älskar det verkligen och det är bra med tanke på hur mycket päls jag får av. Då fäller hon mindre, vilket är mycket bra.
Här är en bild som jag tog förra veckan på henne.






Imorgon ska jag fortsätta samt slutföra kortet till Linda. Sen hoppas jag att mitt efterlängtade paket kommer samt att jag ska hämta ut ett och göra lite ärenden.

Sov gott

Ciza på mobilen