18 dec. 2011

Färgläggning på kvällens pysselträff

Ikväll var vi inne i sta'n och hade pysselträff. Fyra tjejer var vi som satt runt ett litet köksbord samt ett inlyft trädgårdsbord från 1920-talet. Vi hade jättemysigt och trevligt och skrattade massor. :)

Jag hade med mig mina distresser och färglade. Jag tror att jag hann färglägga fyra motiv om jag inte minns fel. Eller i alla fall tre.
Här är ett av dem:

Magnoliamotiv målat med distresser

Det är alltid bra att ha motiv klara för att sätta på kort och dessa jag målar nu är inför vintern och alla hjärtans dag och inspirerar mig till nya textmotiv.

När jag kom hem skulle vi egentligen äta vörtbröd och julskinka, men min älskade make läste inte på skinkan, för den var inte förkokt och han griljerade den endast. Han är så söt. Så imorgon ska jag ta och koka skinka, förutom att se om jag kan få mina lungor röntgade samt besök på sjukhuset i Linköping. Bara roliga saker. ;)

Hela eftermiddagen och kvällen har det snöat (små, små flingor) och det är så mysigt ute så. Jag hoppas det får ligga kvar, vilket jag tyvärr befarar att det inte får. Men jag får ta och njuta så länge det ligger där.

Sov gott och ha en jättebra måndag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar