7 apr. 2016

Kela med mig!

Igår såg jag att Helena på Scraphuset lade upp att de hade en tävling nu i april med en härlig skiss. :)

Då jag inte mått så bra nu ett tag tänkte jag att jag skulle ta och göra något som får mig att må bra, nämligen att få vara kreativ, att få skapa.

Direkt när jag såg skissen tänkte jag att jag ville göra en LO och med ett foto jag tog i fredags. Jag ser inte klok ut på fotot, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att jag fångade denna underbara stund där Tudor behövde närkontakt och kel av oss båda.

Han gick och verkligen skrek som om hans liv hängde på en skör tråd. Kalle tog upp honom men han slutade inte. Han bökade i famnen och sträckte sig efter mig. Så fort jag kom tillräckligt nära tog han ett fast tag om min kofta och drog mig till sig. När jag stod nära lade han sitt huvud på min axel och när vi båda klappade honom spann han och allting var äntligen ok. <3 Ett sådant ögonblick måste man bara föreviga.

 Washitejpen sattes på 4CC-papper som fick vara lite bredare en tejpen.
Hjärtana är utstansade och infärgade med distresser - Antique Linen, Bundled Sage och Barn Door. Sedan har jag använt en mask och färgat in med distressen Hickory Smoke.


 Texten, som är nästan som texten ovan om händelsen, skrev jag på det understa mönsterpappret. Jag ville inte att den skulle vara jättetydlig och ta fokus från de andra sakerna.


 Detta är egentligen en die som jag har stansat ut i OH-plast och använt det som vanligtvis blir skräp när man stansat. Jag har färgat in katten med Iced Spruce, Weathered Wood och Hickory Smoke. Hjärtat är en av de hjärtan som blev utstansade från fotot.
Här är samma kattdie som jag stansat ut i vitt cardstock och sedan färgat in med samma grå distresser som ovan.
Hjärtana är gjorda på samma sätt som katten ovan. Färgerna är de samma som på första bilden - Antique Linen, Bundled Sage och Barn Door.


 Jag stansade också ut några småkatter, som jag färgat in samt ritat grå streck på. Strecken är ritade med en grå Tombowpenna.
Markören är gjord av svart cardstock där jag satte guldwashi över och stansade ut. Hjärtat är ett av hjärtana som kom ut från utstansningen nedan.


Jag ville hitta på något roligt med fotot, så jag satte en bit washitejp och stansade ut en hjärtrad. Bakom, på den svarta fotomattan satte jag guld- och silverwashi, som kom fram under hjärtana när jag klistrade ihop fotomattan och fotot. Hjärtat från markören fick sitta på Tudor och ett av de små hjärtana från raden fick sitta i markören.


Här är hela LO'n. Runt mönsterpapperna ritade jag en rad med grå Tombowpenna för att få lite djup på LO'n. Titeln är KELA med mig. :)

Mönsterpapperna kommer från en paperpad på 6" från Dovecraft och heter Curiosity Corner. Det är ett lite äldre paperpad. Jag har försökt fånga upp färgerna från papperna till hjärtana jag färgat in. Kissarna skulle naturligtvis vara grå, eftersom Tudor är grå.

Jag är mycket nöjd med min LO! Nu hoppas jag ha lite tur och vinna utmaningen hos Scraphuset. :)

Tack för att ni tittat in.
Lämna gärna en liten hälsning om vad ni tycker om LO'n.
Det uppskattar jag massor!

Ha en fortsatt bra dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar