20 sep. 2012

Omorganiserat & förbättrat

I dagarna två har jag, förutom att packa ordrar, omorganiserat pysselrum och gästrum.
Jag har, hör och häpna, lite för mycket pyssel för ett rum. Så nu har pyssel som inte har med scrapbooking att göra fått flytta upp till gästrummet. Gästdubbelsängen är numer en soffa, men går lätt att dra ut till en dubbelsäng igen.

Två malmbyråer köptes begagnade till ett bra pris och står nu i pysselrummet/kontoret. Så mycket har åkt ner i lådorna så att det inte är lika belamrat på hyllorna. Skannern har kommit ner på en mer behaglig nivå och min Vagabond har fått en bra plats där den alltid står uppställd och klar. :)

Och i gästrummet har vi tagit in en stor bokhylla från förrådet som nu ligger ner och har 18 hyllor. Dessutom har en halv bokhylla och en byrå fått flytta upp dit. Imorgon ska jag sätta fast fyra ben som vi fått av mina föräldrar för ett tag sen på en extraskiva till ett gammalt matbord. Därpå ska symaskinen stå i gästrummet. En gammal men hel och bra skrivbordsstol har också fått komma in från förrådet.

Det blir kanonbra. Det känns hur bra som helst. Så ska jag sy, slå in paket eller annat gör jag det i gästrummet/övre pysselrummet. :)

Foton kommer i helgen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar