21 dec. 2011

Vacker vinterdag

Idag har det varit en vacker vinterdag i mina ögon. Det knastrade så underbart under mina fötter av snön. Det var nästan vindstilla, en enstaka fågel hördes på håll. Allting var så stilla och vackert. Jag njöt verkligen när jag var ute, för det kändes nästan magiskt. Men jag skulle inte tacka nej till lite mer snö även om jag är mycket glad över det vi fått.

När jag var ute tog jag lite foton med mobilen. Jag hälsade på grannens häst och klappade honom. Det var alldeles för längesedan jag gjorde det.












Idag har jag kokt skinkan som K endast griljerade i söndags. Jag tror det blev bra. Den ligger och svalnar. Men doften var ljuvlig. Doften av jul.

Men höjdpunkten av dagen var att läsa att K ska vara med i svensktoppsjuryn i fyra veckor. :D
Vi lyssnar aldrig på det programmet och vi tycker inte om det. Därför är det lite skoj att han nu måste rösta. :)

Nu väntar jag på att K ska komma hem.
Ha en mysig kväll allihop.

//Ciza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar