10 feb. 2015

Tolkning Veckans Skiss #50

Det är tisdag och det är dags för en ny skiss på Veckans Skiss och därmed en ny tolkning från mig. :)
Denna gång har jag faktiskt gjort en LO. Jag hittade en bild på Tudor som jag inte hade fått plats med i mitt pocket scrap-album.

Papper är från ett och samma paper pad i 12*12" från Studio Calico som jag köpte 2013. Jag har stansat ut med dies från Spellbinders.

Jag har använt Thickers från American Crafts till rubriken.
Undertill har jag skrivit själv med en smal kalligrafipenna.
De vita prickarna på bokstäverna har jag gjort med den bästa vita pennan ever - Sharpie Paint-penna.
Jag älskar denna penna! Den är så bra! OBS! Vattenbaserad.


Lite journaling ville jag ha med. Skrivet med en turkos Smashpenna från K&Company.
De är så härliga att skriva med. Härligt grepp och så gillar jag färgerna. Jag har rosa och turkos.


Jag gjorde medvetet fotoramen som om det var ett Polaroidfoto och klistrade fast thickers även där som jag sen highlightade med Sharpiepennan.


 Lite distressink i olika färger och en layeringstencil samt lite stänk med Distress Spray Stain i brusched pewter och antique bronce är basen på denna LO.
För att "cirklarna" skulle poppa ut lite mer mot bakgrunden ritade jag runt dem och för att det inte skulle bli för tråkigt fick de lite olika mönster runt sig.

Det var himla roligt att göra denna LO. Det är inte ofta jag gör LO's längre i o m att jag pocker scrappar (Project Life). Men detta fick mig att inse att jag har ett behov av att göra LO's lite då och då. :)

Jag hoppas jag kunnat inspirera. :)

1 kommentar:

  1. Håller med föregående; det blev en riktigt snygg LO med olika fina färger i hjärtan och annat spännande att titta på!

    SvaraRadera