20 feb. 2015

Alster jag gjorde på Ärlaträffen

Två lördagar i rad har jag varit iväg med butiken på jättetrevliga träffar, nämligen Ärlaträffen, som Malin Tivlin anordnar, samt Åsarpsmaran, som Jenni Calén och Elena Allthin anordnar.

Jag, som älskar att skapa, har även betalat och varit med och skapat på träffarna och jag tänkte visa lite kort som blivit gjorda då. :)

Idag visar jag korten från Ärlaträffen:

Kort nr 1.
Denne lille kille som är en sådan sötnos, ritad av Nilla, släppte vi på träffen. Han är 8 cm hög och strålar kärlek.

Texten finns just nu som digital, men kommer att finnas som gummi om ett tag.

Motivet är färglagt med Copics:
Hud: E00-21-50-R20
Hår: E74-77-79
Skjorta: BG70-72-75-78
Byxor: E81-84-87-89
Gräs: G94-99
Hjärtan: BG72-75-78
Skor: BG72-75

Detta kort är med och tävlar i Hobbyworlds februariutmaning. :)
------------------------------------------------------
Kort nr 2.

Stämplar: 
Motivet är Wee Stamps
Texten är Vive Ama Ride - digital

Hud: E00-21-50-R20 
Hår: B02-04-06
Bär: R59-46-27
Band & blad: YG23-07
Klänning & vantar: V12-15-17
Tröja: RV04-06-09
Strumpor: YG07
Halsduk: YR04-07-09
Skor: YG07-W00
Pingvin: BV20-23-25-28-T6
Kanin: N0-1
Kanins halsduk: RV04-06-09

------------------------------------------------------

Kort nr 3:

Jag köpte ett set med clearstamps som jag tänkte skulle vara jättekul att färglägga, vilket jag också gjorde. :)


Blå: BG05-01-00
Lila: V01-06-09
Grön: G20-24-28
Rosa: RV02-06-09
Gul: Y11-15-17

Vita prickar satte jag med bästa vita pennan jag någonsin haft - Sharpie Paint Pen.


Jag färgade in tre bitar PCP-papper med distresser: Picket Raspberry, Peacock Feathers & Spiced Marmalade.
Jag använde sen en och samma layering stencil från Tim Holtz och färglade med Martha Stewarts Metallic Gold
Motivstämplar: Stempelglede

Ett enkelt men mycket färgglatt kort. :)


Jag hoppas jag inspirerat lite. :)

5 kommentarer:

  1. Galet snygga kort som vanligt, din färgläggning är verkligen outstanding! Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld och tack för att du kom på min träff!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig♥
    Jättefint kort!
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.
    Kram Therese/Tesa

    SvaraRadera
  3. Ursnygga kort med snygg färgläggning.

    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.
    kram Katja/Mezzanotte

    SvaraRadera
  4. Så fina kort du har gjort!! Vad duktig du är med färgläggningen!
    Vad roligt att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.
    Kram
    Helén

    SvaraRadera
  5. Supersnygga kort!!

    Tack för att du är med i Hobbyworlds februariutmaning!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera