20 okt. 2012

Naglarna växer

För tre veckor sen slutade jag att riva på mina naglar. Jag har aldrig bitit på dem utan rivit. Likaså på nagelbanden. Inte alls bra, men nu har jag slutat.
Jag slutade när jag var på återförsäljarträff hos Reprint. Vi skulle göra kottar av en tim holtz-die och skulle då använda naglarna för att sätta ett veck i pappret. Detta kunde ju inte jag göra eftersom mina naglar var så nerrivna. Då kom jag och Ulrika, som höll i den stationen, överens om att jag skulle sluta riva naglar och få dem långa och fina. Dessutom kom vi överens om att jag varje lördag skulle lägga upp en bild på Facebook så att hon får se hur det går. :) Så nyss lade jag upp min bild för idag på mina naglar. :)

Jag håller på och målar på förstärkningsmedel på naglarna så att de ska hålla bättre. Jag är ordentlig och smörjer nagelbanden och händerna då jag mycket lätt blir oerhört torr. Det känns jättebra.

1 vecka
2 veckor
3 veckor
Det ser bättre och bättre ut tycker jag. Både längden på naglarna men även nagelbanden.
De var inflammerade här och där men de har blivit insmörjda med antiseptisk salva för nagelband.
Så det är bara att fortsätta att ta hand om händer och naglar.
Ny bild kommer nästa lördag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar