12 juli 2012

Lockar & bilder

Idag var det äntligen tid för mig hos Jenni på MS Studio's frisörsalong i Mantorp. Jag skulle få lockar i mitt hår igen. Åh vad jag längtat. Maken vet att det känts som en evighet sen jag bokade denna tid för 10 veckor sedan.
Så 15.30 var jag på plats och lockar fixades.
Vi hade trevligt, som vanligt. Det är alltid kul att träffa henne. :)

Efteråt åkte jag hem. Maken bytte om och vi begav oss ut för att gå vår dagliga promenad. För det är nämligen så här att maken går ca 2,7 km varje dag på lunchen när han arbetar. Och han är lite rädd att semestern ska förstöra detta, och det vill ju inte jag heller. Dessutom behöver jag få in rutinen och komma ut och promenera.

Dock provade vi att promenera här ute där vi bor förra veckan, och det var fruktansvärt. Det var så mycket flugor, bromsar och blinningar, att jag bitvis sprang och hade panik eftersom de följde efter och lämnade inte oss i fred.
Därför gjorde vi så att vi i måndags gick en promenad i Mantorp. Igår blev det här ute när Musse skulle till sitt nya stall.

Idag tänkte jag först att vi skulle åka och promenera lite i Skänninge. Vi är är "ofta", men har väldigt dålig koll på det lilla samhället. Men när vi satte oss i bilen och körde mot Skänninge, började det regna mer och mer. Snabbt och lätt ändrade vi oss och körde vidare till Vadstena, där det blev en promenad på 4 km. Till en början regnade det lite men vi hade paraplyer med oss så det var inga problem. När det slutade var det riktigt skönt ute och vi gick ut till piren. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att stanna lite här och där för att ta foton.

Vår promenad enl Runkeeper. Nålarna visar när jag stannat - för att ta foton. :)
 Så här bra ser man var man promenerat med appen Runkeeper.

Fyren vid Vadstena gästhamn
Det blev ju inte en promenad i snabb takt, men istället går vi lite längre. Jag vill kunna njuta och det gjorde jag verkligen idag. Vadstena är en vacker stad så när jag har vackra saker att titta på (förutom maken) kan jag gå mycket längre, än om jag ska gå på grusvägen här hemma.

På vägen hem möttes vi av regn igen mellan Skänninge och vårt hem.
Dubbel regnbåge
Först var det en dubbel regnbåge, vilket är väldigt häftigt tycker jag. Det är alltså inte en reflektion i bilrutan utan verkligen två regnbågar.
Och efter några hundra meter efter denna bild var tagen såg man en komplett regnbåge, en sådan som alla barn ritar - från mark till mark. Den var så stark och tydlig att man verkligen kunde se varje färg och se regnbågen nå marken. Wow. Tyvärr var den så stor och vi så nära att jag inte kunde fotografera den. Men den var vacker. Ni får tro på mitt ord. :)

Förutom att promenera varje dag, tittar vi nu på en film varje kväll.
I måndags blev det "Jag älskar dig till döds", där Kevin Klein gör en underbar roll. Igår blev det senaste Mupparna-filmen och idag blev det Vatten för elefanter. Mupparna var bra, men Vatten för elefanter - vilken film!!! Väldigt bra.

Vad som händer imorgon vet jag inte. Men en promenad och en film blir det i alla fall. :)
Natti natti. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar