13 juni 2012

Sinnesrobönen på kort

Vem har inte känt precis det som sinnesrobönen beskriver? Ingen, tror jag.
Och jag gillar texten fastän jag inte är religiös.
Jag gjorde den, med gud, till Lotta, då hon ville ha den som stämpel. Men eftersom jag som sagt inte är religiös gjorde jag en där gud helt enkelt inte fick vara med. :)

Skiss från SvenskScrapbooking
Halvdoilyn fick jag av Linda när hon hade köpt lite dies. Denna är en Tim Holtz, som jag inte missminner mig. Den är utstansad i kraftpapper. För att få lite mer kontrast chalkade jag den. :)
Texten stämplade jag på likadant papper, som jag stansat ut m h a en Spellbinders. Jag lät ramen sitta på efter utstansning och färgade in pappret med distress. Jag tycker det blir så snyggt när ramen är ljus och sen kommer distressfärgen innanför.

Lite träknappar, från Mollys månadskit i maj.
Pappersremsor, som jag fick för 1½ år sen av en kompis.


Eftersom texten säger så mycket ville jag inte ha något mönsterpapper med, vilket är mycket ovanligt för att vara jag. Men tyckte att detta räckte. Och det finns alltid ngåon som behöver höra just de orden, så kortet kommer att skickas till någon vän som behöver dem.

Tack för titten idag, och lämna gärna ett litet avtryck. Det piggar alltid upp. :)

1 kommentar:

  1. Kortet är jättehärligt. Doilyn är mycket riktigt en TH-die, "Tim Holtz Alterations On the Edge Die - Distressed Doily" heter den.

    Ha det gott gumman. <3

    SvaraRadera