20 mars 2012

Metal Art-tavla

Jag har äntligen hunnit att göra en PIF (Pay It Forward) som jag lovat att göra till fem personer.
Denna metal art-tavla gjorde jag till Pernilla igår. Hon älskar lila, så det fick naturligtvis vara med.



Denna tavla går i svart, lila och lite koppar.
Texten, carpe diem - skapa dagen, valde jag för att Pernilla är mycket duktig på att skapa sina dagar och skapar väldigt mycket, vilket jag tycker är härligt. :)



Jag torrembossade/präglade små delar av cardstock med aluminiumtejp på. som, jag sedan klistrade på tavlan.



Jag ville ha något som stod ut lite mer än bara bokstäverna, så jag stansade ut blommor som jag sen färgade in och satte ovanpå varandra. På blomman körde jag bara lila och struntade i svart för att få den ljusare än det övriga.




Det är alltid roligt att göra metal art-tavlor. :)
Tack för titten :)

1 kommentar:

  1. Vilken underbart cool tavla!!
    Gillar färgerna & präglingen!! :)
    //mia

    SvaraRadera