15 mars 2012

Hundvakt

Igår från 9.30 till idag 19.30 har vi varit hundvakt. Eller, det har mest varit jag som varit hundvakt eftersom jag varit hemma.

Denna kille, Charlie, har följt mig var jag än rört mig i huset, förutom korta besök i grovköket för där var lite läskigt. :)

Vi har tagit långa promenader där han vallat mig då han drar ganska mycket.

Han har haft sitt Luddeskinn och legat på, igår i hallen och idag inne på kontoret hos mig. Jag hämtade en tennisboll imorse som sedan försvann. Faktiskt samma tennisboll som vår hund och jag lekte med när  jag var "liten", så en boll som är ca 25 år gammal. :) Hur vet jag detta? Jag skrev våra namn på den då.

Maken gjorde ett litet misstag igår när han kom hem. Eftersom Charlie aldrig träffat honom visste han inte vem maken var igår när han tågade in i huset. Charlie morrade och vaktade mig. Jag försökte övertyga C om att maken var snäll och maken satte sig direkt på huk och bara satt och lät C ta kontakt i sin egen takt.

Maken har tyvärr varit lite läskig enligt C även idag, även om det gått mycket bättre. C har mer än gärna lekt med mig, men när maken försökte så gav C upp mer eller mindre direkt. Jag har varit tryggheten, vilket jag tycker är lite sött eftersom C endast träffat mig en gång innan i ca 40 minuter. :)

När matte och husse kom och hämtade honom ikväll var han överlycklig. Han sprang fram och tillbaka och visade sitt ben och var så glad. Jag trodde inte att han skulle lyssna på mig, men det räckte att jag kallade på honom så kom han rusande så att jag fick säga hej då till honom. Sötnosen. :)

Här ligger vi båda på köksgolvet, han mer majestätiskt än jag. :)

Han är en så rolig och härlig hund för ena sekunden låg han som ovan, för att nästa sekund ligga så här. :)
Uttråkad? Vem var det som slutade leka egentligen? :)

Charlie på sitt skinn inne på kontoret
Katterna har inte varit överförtjusta, om man säger så. De har hållt sig på övervåningen förutom Tudor som vågade sig ner sent i eftermiddags. Eftersom C bor med katter i vanliga fall visste vi att det inte skulle bli några problem. Han har inte brytt sig om dem.
Tudor och Charlie har nosat på varandra två gånger. T tyckte det var lite läskigt, men samtidigt var han ändå nyfiken. Sen tror jag det var bristen på kel (dagtid) som drev T att komma ner för han var jättekelig när han var på matbordet där jag och maken satt.

Våra tre sötnosar förstod väldigt fort ikväll att det var fritt fram när C hade åkt. De har varit mycket keliga och varit så lyckliga att det "bara" varit familjen igen. :) Jag tror detta har varit nyttigt för oss alla.
Jag har fått motion. Det har blivit rejäla rundor både igår och idag, vilket inte är fel.

Tack för besöket Charlie. Det var kul att ha dig här. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar