5 dec. 2011

Fixardag idag

Idag tvättar jag för fullt.
Förutom det har jag diskat en del samt gjort något roligt. :)
Jag har slagit in julklappar eftersom jag är med i en julswap.

För er som inte vet vad en swapp är ska jag berätta för er:
Swap är ju engelska för byta, vilket ni säkert vet,  och det är verkligen så enkelt som det låter.
Man anmäler sig till en swapp (oftast på svensk scrapbookings forum). Där finns då regler.
Som denna swap är det så att vi blev tilldelade en person som vi skulle handla saker till för 100:-. Varje person som anmält sig har gjort en önskelista någonstans som de länkat till så att alla hemliga tomtar vet var de ska titta.
När man fått sin hemliga person, handlar man och slår in paketen, vilket jag gjort idag.
Jag har t o m slagit in påsen i julpapper, för att det ska kännas extra julklappsaktigt.
Jag tycker det blir mycket, mycket roligare både att skicka, men även om man skulle få, ett inslaget påspaket så här, än de tråkiga gula eller vita. Dessutom kan man ju lättare återanvända de påsar man en gång fått. Detta gör att lite pengar sparas och kan användas till något annat. :)

Julswapspaket från mig
Medan jag suttit och slagit in paketen och påsen har jag tittat på en julfilm (såklart).
Idag blev det filmklassikern White Christmas, med bl a Bing Crosby och Danny Kay.

Nu ska jag upp och hämta ett örngott till en underbar kudde jag fått av mamma. Kudden är väldigt avlång så det är inte lätt att hitta örngott till den. Men det är inga problem för mig som har så mycket linnetyg, så jag ska mäta och sy mig ett eget örngott nu tänkte jag. :)

Runt omkring i östergötland har jag läst idag på FB att det snöar, men än är inte landskapet här utanför vitt. Men hoppet finns och överges inte.

Ha en härlig måndagkväll. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar