17 nov. 2011

Altrade tändsticksaskar och julkort

Det är redan torsdag. Jag fattar inte var dagarna tar vägen. Nästa söndag är det första advent.
Men trots att tiden rusar iväg tror jag att jag ligger bra till inför julen med julkort m m. Det känns så i alla fall. :)

Först tänkte jag visa vad jag bloggat om idag i Pysseldagsbloggen.
Ask nr 1

Ask nr 2

Ask nr 3
Vill du läsa mer om vad jag gjort med dem klicka här.

Sen tänkte jag att jag skulle visa ett julkort som jag gjort.
Jag tycker det är väldigt roligt att göra julkort, och gärna i olika stilar (om jag sen lyckas med det är en annan sak). Alla julkort måste inte vara superavancerade för att det ska vara fint.

Så idag visar jag ett mycket enkelt kort jag gjort.
Ett vanligt,öppningsbart kort som är 6*6" (lite mer än 15 cm) i rött cardstock.
Ett mönsterpapper från Jovial från förra hösten från ett paperpadblock.
Jag gillar sådana block. De är behändiga att ha med. Dessutom får man mönstret på papperna är mycket mindre storlek än motsvarande mönsterpapper på 12".
Eftersom mönsterpappret här var så härligt så ville jag att det skulle vara lugnt runtomkring det.
En liten bit band (mörkbrunt).
Lite halvpärlor samt ett färglagt (Copics) motiv från Magnolia.

Här är motivet i närbild.

Det som tar tid med korten är färgläggningen. Vill man ha skuggor och effekter måste man vara beredd på att det tar tid.
Vill du gå färgläggningskurs? Då har jag en hel del olika kurser att välja mellan.
Du väljer vad du vill prova på samt när det passar dig bäst att gå. Så är det bara att klicka på datum, fylla i kursen och dina kontaktuppgifter. Smidigt, eller hur?! :)

Ikväll ska jag iväg och ha PartyLitevisning. Det ska bli jättetrevligt. Det blir en juldukning idag.

Ha en jättetrevlig torsdagkväll. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar