19 sep. 2011

Linnelakan är bra

För två år sen var vi på en auktion någonstans mellan Motala och Vadstena. Där fyndade vi en hel del saker, bl a en stor mangelkorg som var full med linnelakan, linneservetter, linneörngott samt några linnedukar.

Till vår bröllopsdag förra året sydde jag två uppsättningar av linnepåslakan (det var linnebröllop då) och ändå hade jag en hel del över.

Så till det projekt som funnits länge men som inte blivit gjort - något att hänga för spelhyllan.
Vi har våra spel nere vid matbordet. Detta av många anledningar. Men det har sett rörigt och plottrigt ut.

Men så för några veckor sen klippte jag till och mätte samt började sy. Jag har tagit lite då och då. De var uppe redan i tisdags när jag skulle ha kurs, men inte strukna. Men idag strök jag och hängde upp dem igen.

Tyvärr tog jag inga före-bilder med mobilen utan endast med vanliga kameran, men ett efter-foto blev det i alla fall.


På lakanen är det spets och broderade bokstäver. Det ser bättre ut i verkligheten. :)

Och denna underbara lykta står och pryder matbordet. Jag har längtat till hösten för att kunna ta fram den och tända.




Ikväll har vi tittat lite på en av våra favoritserier QI.
Vi hade lite keliga katter då, eller vad säger ni?



Det är mys på hög nivå.

Ciza på mobilen

2 kommentarer:

  1. Myspysigt!! Ser ju jättebra ut med linnetyget för spelen. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det blev mycket lugnare där nu när hänget kom upp. :) Du får se det på söndag. :)
    Kram

    SvaraRadera