14 apr. 2015

Journaling på foton

Förra veckan såg jag att Panduro fått in Sharpie-pennor, både fine och ultra fine point.
Dessa pennor är permanenta och går utmärkt att skriva på glatta ytor som foton, plast, m m.

Eftersom jag älskar pennor (hade en Sharpie i svart sen tidigare) passade 12 härliga färger mig utmärkt.

Eftersom PLswe-bloggens månadsutmaning är annorlunda journaling tänkte jag visa något jag gjorde igår i mitt album.

Jag skrev som vanligt ut de bilder jag ville ha i albumet. Det kvadratiska fotot har klistrats fast på vitt PL-kort som jag köpt i 100-pack och det andra kortet är fotopapper.

Jag tog OH-papper (plast) och stansade ut två st 4*6"-rutor och lade ovanpå fotona, valde ut en färg och började skriva på OH-pappret. Jag ville att fotot skulle synas så jag har försökt skriva runt om.
Det bästa med detta är att OM man skulle råka skriva eller stava fel är det bara att slänga OH-pappret, stansa (skära eller klippa ut går lika bra) ut ett nytt och sen skriva igen.



Man kanske ska ha lite mindre "rörig" bild är den på blommorna för att göra detta, men det bästa är ju att man bara kan dra ut OH-pappret och läsa fritt. :)

Detta kommer jag att göra fler gånger. Det är skoj att skriva så här utan att riskera att förstöra fotona. :)


2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om att Panduro har Sharpies! Jag älskar dom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod. :) Jag gillar att kunna tipsa och jag tycker att Panduro är bra i många grejer. :)

      Radera