14 apr. 2015

Vänskapskort

Idag finns en ny skiss hos Veckans skiss och det är jag som ritat den.
Den gav mig lite huvudbry när jag själv skulle tolka. Men det var kul huvudbry. :)

Här är resultatet iaf.



Bakgrundspappret är faktiskt vanligt cardstock där jag "torkade" av en mask med Primas mistfärg som låg på masken efter att jag maskat till en LO. Jag tänkte att det går ju alltid att se om man kan göra något med det, och det gjorde det ju! :)

Mönsterpappret med trä är från  Joy Crafts. Jag älskar dessa papper! :)

Hjärtana har jag gjort enligt följande:
1. jag stansade ut i plast från en förpackning med stämplar
2. jag lade ut plasten med hål för hjärtat och färgade in med distress
3. jag bytte ut och tog själva plasthjärtat och färgade in lite runtom hjärtat
4. jag lät plasthjärtat ligga kvar och stämplade med en stämpel runt hjärtat
5. jag chalkade kanterna med lite brun distress

Jätteenkelt även om det är några steg. :)

Orden är från ett set med bokstäver i vintagestil.

Tulpanen hittar du hos Pysseldags och finns i två olika storlekar. Här är det den lilla tulpanen.

Doilyn kommer från ett kit från Studio Calico. Lite rolig att den är prickig. :)

Jag hoppas ni inspirerats och vill vara med och tolka skissen.

Ha en underbar och kreativ dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar