30 jan. 2013

En lugn kväll

Ikväll har jag varit gräsänka. Maken har varit och gjort musik.

När jag slutat arbeta för dagen värmde jag mat och gick upp och satte mig och tittade på en typisk chick flick, d v s tjejfilm. Det blev Skottår/ Leap Year, med  Amy Adams och Matthew Goode. Jag hade lånat den av Jessica så det passade jättebra att se den när det bara var jag och katterna hemma.

När väl maten var uppäten gosade jag och Tudor ner oss i soffan och jag fortsatte att se filmen.
När filmen var slut och jag ville hämta lite glass, väckte jag honom försiktigt. Direkt lade han tassen på mitt finger och höll det. Är han inte gullig?! :)


Efter en liten stund fick jag lov att stiga upp och gå ner i köket och hämta mig lite glass. Tudor fick smaka lite vamilj. Det var gott. Dock vet jag att de inte ska ha mycket då de är känsliga för laktos, men att slicka av ett finger med glass är aldrig någon fara.


När han var nöjd lade han sig på mig igen och jag mumsade glass och läste ut Änglar, av Marian Keyes. Det enda som hörts ikväll har varit när det blåst till riktigt rejält. Lite mysigt, samtidigt som jag lider med alla de djur som inte kan ta skydd ordentligt.

Sen ca en timme tillbaka är maken hemma. Jag har tagit fram en ny bok att läsa och blåsten ökar på utomhus.
Det är skönt att ha familjen samlad. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar