30 nov. 2012

Var rädd om dig. Det finns bara en som du

Jag är lite dålig på att vara rädd om mig själv. Jag hjälper gärna andra och sätter andra lätt i första rummet och gömmer mig själv och mina behov i en liten skrubb under trappan. Detta är ju inte alltid så bra. Man måste ju vara rädd om sig själv, på många sätt.

Så därför hade jag detta som inspiration när jag gjorde veckans mixed media-tutorial till Pysseldags.
En tavla att ha vid sängen som jag tittar på när jag vaknar, samt när jag går och lägger mig. Viktiga ord som jag behöver läsa kontinuerligt.

Jag har haft denna tavla vid sängen nu i nästan en vecka, och jag tycker redan att jag känner att jag mår bättre. Att bara säga orden till mig själv räcker inte. Jag behöver se och läsa dem. Och varför då inte göra det till något fint?! :)


Vill du veta hur jag gjort den och vad jag använt?
Gå till detta inlägg så får du reda på allt. :)

Ha en underbar fredag. Det ska jag ha.
Martha kommer hit och vi ska fortsätta att experimentera med hennes melting pot. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar