29 nov. 2012

Lussebullar på G

Då är jag igång med årets lussebullbak.
Förra året blev det inga. Jag orkade ingenting. I år orkar jag lite mer, vilket glädjer mig. :)

Just nu står degen på jäsning. Den kommer att få stå en stund längre än det är tänkt. Under tiden ska jag jobba lite.


Ute är det vitt. Det snöade hela dagen igår och idag faller enstaka flingor. Det får gärna snöa mer för min skull. Det är så vackert, det piggar upp och jag blir mycket gladare. Det känns ännu mer som jul när det är vitt ute. Så jag njuter för fullt. :)

Katterna springer in och ut, in och ut, men stannar på altanen. Än är de inte sugna på att tassa omkring i snön. Jag tror de börjar bli lite gamla och bekväma (12½ resp 8½ år). Det är ok. Det är dock mindre kul att jag måste springa och öppna för jämnan. Men jag får ju lite frisk luft och sitter inte still hela dagen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar