1 dec. 2012

December, som jag har längtat

Det är äntligen december och jag är så lycklig.
Det är den månad jag tycker bäst om på hela året. Men det är ju för att jag älskar julen och allt kring det. :)

För femte dagen i rad vaknar jag vid 6-tiden. Idag låg jag dock till ca 8.15 och lyssnade på radio och löste sudoku och läste bok.

Nu har vi ätit frukost. Datumljuset är på plats i den traditionella lilla hjärtformade hållaren där det står God Jul på utsidan. Till frukosten passade vi på att titta på första avsnittet av Julkalendern. Personligen har jag svårt att tro att denna kommer att bli bra i år.  Det är så att jag har lust att spåna på ett julkalendermanus själv.

Jag tänkte även visa ett foto på Tudor från igår kväll. Han älskar apelsiner med kryddnejlikor. Igår höll han i en samtidigt som han lutade huvudet mot påsen med nyinköpta klementiner. :) Lille sötnosen. Han älskar att stryka sig mot den, men försöker aldrig äta på den.. Gulligt är det oavsett. :)

Ha en jättehärlig lördag och 1:a december.
Själv ska jag pynta klart huset.och klä granarna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar