22 okt. 2011

Leka med bilder

Det är jätteroligt att ta foton och sen leka med dem i olika fotoredigeringsprogram, och många sådana finns det.
Oftast leker jag i min mobil då jag har flera olika fotoredigeringsprogram där. Det kan mycket väl hända att jag först redigerar i ett program för att sen fortsätta i ett andra och sen ett tredje. allt för att leka. :)
Igår lekte jag med foton som jag tog hemma hos Linda förra fredagen. Tyvärr får jag inte in originalfotot i inlägget just nu då vi inte har något bredband och jag får köra via min mobil. Tur att man kan göra det i alla fall.
IMG_6230
Här använde jag sepiafärgat. Det är vackert med sepia.

IMG_6231
Här vred jag bara på färgerna och fick det i en vacker blå.

IMG_6232
Och här vred jag reglaget åt andra hållet, eller om det var ett annat reglage. :)
Oavsett är det roligt att se hur lika men ändå olika bilderna blir när man leker lite.
Mina favoritredigeringsprogram till mobilen (iPhone) är:
  • Filter Mania
  • PhotoForge2
  • Labelbox (sätter fina banners på fotona)
  • PS Express (Photoshop där du kan göra lite saker)
  • PhotoStudio
  • Photo Mess
med flera
Och när jag ändå är igång och tipsar om bra appar vill jag passa på att tipsa om Streaks, en kalender där du väljer vad det är du vill hålla reda på. Det kan vara hur ofta du handlar mat, fyller på något, osv. Jag har mycket nytta av min.
Ha nu en bra dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar