23 okt. 2011

Julkortsföljetång

God middag allihop!

Vilken vacker söndag vi har, i alla fall här i östergötland. Solsken och vackra färger ute i naturen.
Just nu är jag hos Linda medan Kalle och hennes man M sjunger opera. Linda gör jättevackra mosshjärtan att hänga på dörren. De blir jättefina!

Jag har fotograferat julkorten jag gjort i veckan och tänkte jag skulle visa dem för er nu, men inte alla på en gång. :)
Samtliga kort jag gjort är 15*15 cm och öppningsbara.

Julkort nr 1
 Första julkortet är med papper från Papirgledje och bock från Magnolia.
God jul-stämpel från Prickiform.

Julbock från Magnolia
Bocken är en lite äldre stämpel som är stämplad på 4CC-papper och målade med Copicspennor.


Julkort nr 2
 Det andra julkortet har också mönsterpapper från Papirgledje.
Stämpelmotiv från Magnolia.

Liten julgran
 Naturligtvis är det 4CC-papper och Copicspennor jag använt.
Edvin som nisse
Likaså här. Jag använder 4-5 st olika nyanser av rött och 3-4 nyanser av grått använder jag. För att få nyansskiftningar behövs nästan det, men har man inte det kan man alltid använda samma penna och måla flera gånger där man vill ha skuggningar.

Vill man prova på hur det är att måla med copics och vill lära sig tekniken håller jag kurser i det.

Nu hoppas jag att ni får en fortsatt trevlig söndag.
Och det är bara fem veckor till 1:a advent! :)

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga julkort och så snyggt färglagt:O)

    SvaraRadera
  2. Ah, jag är stolt över dig. Du är riktigt ordentligt duktig på färgläggning, förutom att du har god smak när du komponerar ett kort.
    Vacker halmbock dessutom.

    SvaraRadera