21 okt. 2011

Bröllopsdagskort i annan stil

När jag var och hälsade på Cathrine i Stockholm för några veckor sedan fick jag träffa hennes underbara granne Birgit. Denna kvinna här helt underbar! Glad, sprallig, rolig och så mycket yngre än vad hennes ålder säger att hon är.
Vi fick reda på, när vi stod och pratade med henne en dag, att hon och hennes man skulle fira 62-årig bröllopsdag den söndagen. Pling, sa det i huvudet på mig och det var så självklart att vi skulle göra ett bröllopskort till dem.
Detta är resultatet:
IMG_6031
En vit kortstomme i kyrkportsvikning. Tre olika orangea cardstock som ramar och i mitten en bit av ett mönsterpapper från G45. Jag tyckte det passade så perfekt tidsmässigt för dem och färgerna passar nu på hösten.
På det översta cardstocket har jag torrembossat med en dies från Cuttlebug och sen dragit med röd mementodyna över vissa.
IMG_6032
På insidan klädde jag med samma färger fast med annan färg överst.
Cathrine stansade ut allt och klistrade fast. Himmel vad den tjejen har alfabet. Är inte lite avis!
Kortet lämnades på fredageftermiddagen innan jag skulle åka. Birgit blev jätteglad och rörd. Och jag vet att de hade en underbar bröllopshelg. :)
Det var en utmaning att göra detta kort i en helt annan färgställning än vad jag är van och bekväm vid, men jag tyckte att jag lyckades bra ändå. Och G45’s papper blir jag bara mer och mer förtjust i.
Tack för titten och lämna gärna en liten hälsning. :)
Då blir jag glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar