8 apr. 2015

Journaling i mitt album

I Project Life Sverige-bloggen är temat för april journaling.
Så jag tänkte visa hur jag gjort.

Jag läser ganska mycket böcker. Men jag kommer inte ihåg vilka titlar jag läst efter ett tag.
Så jag har försökt bokföra det i år och har nu börjat skriva upp dem på min skrivmaskin (elektrisk).
Pappret jag valt kanske inte är det bästa om man ser ur lässynpunkt. Men listan är för mig och jag ser tillräckligt för att veta vilka böcker det är. Pappret var för mig viktigare. Fjärilarna representerar att man reser till en annan värld när man läser en bok.

Jag har gått tillväga så att jag först valt en plastficka. I mitt fall är det Design A.
Jag har sedan delat pappret på mitten med min DreamKutz, som jag delar alla mina papper med. På det sättet sparar jag skärblandet på min skärmaskin otroligt mycket. Varför delar jag pappret? Jo för att 12" får inte plats i skrivmaskinen.

Jag markerar ut med små streck höjden på fickorna. När jag ser strecken sen i skrivmaskinen vet jag var gränsen går och kan välja att stanna så att det blir snyggt.
OBS! I mitt fall (som kommer att synas på boklistan) behöver man ha tillräckligt mycket att skriva (om man endast vill ha text) på 3*4"-rutorna. För jag har delat dem så att jag kan sätta in dem och efter de är delade blir det svårare att skriva på dem, även om jag skulle försöka klistra dem tillfälligt på ett papper.
Men i mitt fall kommer jag att sätta några dekorationer och sen fortsätta i den understa vänstra fickan med kommande böcker. :)

När jag har skrivit färdigt min text delar jag pappret så att de passar fickorna. Även dessa delningar kan och gör jag i min DreamKuts.

Och här är min boklista som är uppdaterad till dagens datum:


Pappret är från Prima Marketing och heter Miss Pretty från "Flights of Fancy Collection".
Jag gick verkligen igenom min vagn med mönsterpapper och tyckte att detta passade ypperligt nu när det är vår.

 Här är en närbild över hur det ser ut när jag skrivit. Det finns stavfel och jag kan inte radera dem med färgbandet. Men det är lite charmigt (tycker jag) att det inte är perfekt. :)

Så, när jag fortsätter läsa klart böcker kommer jag som sagt att fortsätta på vänstra nedre pappret och skriva. När jag sen kommer till de resterande två 3*4"-korten kommer jag nog att försöka skriva på först vänstra och sen högra innan jag går ner till högra nedre. Men det får vi se när vi kommer dit. Men jag lovar att visa hur det kommer att se ut i sedan i slutet av december.


Jag ville även att baksidan skulle ha något så jag har skrivit om något som i dagarna blivit, för mig, mycket aktuellt. Det är mina tankar kring mitt mantraord samt hur jag ser på mitt liv och hur jag försöker leva.
Även här delade jag pappret först på hälften, markerade ut skärlinjerna och skrev sedan i skrivmaskinen.
För att jag ska komma ihåg när jag skrev detta, skrev jag ut datumet längst ner i vänstra spalten.

Det blev lite plats kvar på högersidan så jag valde att stämpla  med några stämplar som jag behöver ta efter.
Under bilderna finns länkar till textstämplarna.


Även här ville jag att pappret skulle visa att det är vår, men det skulle kunna gå och läsa lättare vad som står.
Pappret är från Scenic Route och heter Laurel Lockwood Lane SR822.


Jag kommer låta denna plastficka sitta mitt i v.15 eftersom det är nu jag gjort den. Jag kommer att sätta fast en rejäl etikett i sidan av den så att det är lätt för mig att hitta den sedan när det är dags att fylla på med böcker (när jag har ett gäng igen att skriva in som fyller en ruta).

Jag är snart färdig med några veckor i mitt PL-album som jag kommer att lägga upp och visa hur de ser ut. :)


Tack för titten.
Lämna gärna en liten hälsning - kanske med feedback. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar