14 sep. 2012

Kladdat en framsida

Idag har jag kladdat på en framsida till ett block som jag ska kladda massor i. :)


Inte så rolig framsida tyckte jag. Så jag började med att kladda gesso på hela framsidan.


Sen kladdade jag fast en mönsterbild över världen som är 8*8". Jag har gjort egen modpodge där jag blandat hälften lim och hälften vatten.

Runt om bilden målade jag med brun metallicakrylfärg.

Samma sorts mönsterpapper, fast småbilder, kladdade jag också modpodge på för att sen stämpla diverse bakgrundsmotiv med svart Staz On-dyna. För att chalka kanterna använde jag en brun Tombowpenna.
Dessa klistrades på lite här och var.

Ytterligare ett papper i samma serie såg ut som att man satt ihop olika remsor med kartor. Så dessa rev jag och limmade fast för att dölja kanten på 8*8-pappret.

Till slut stämplade jag lite olika stämplar, bl a penslar, glödlampa, bil och ring.

Det ska bli otroligt roligt att kladda, testa olika tekniker och utvecklas. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar