16 sep. 2012

Ett beställningskort med en älg

För en vecka sen fick jag en beställning på ett kort till en man som älskar älgar. Han fyller 50.
Men för ovanlighetens skull ville jag inte ha med vare sig namn, datum eller ålder på framsidan.

Framsidan
 Bakgrunden är infärgad med olika distress stains. Björkarna har jag stämplat ovanpå, men sen målat med vit gesso för att sen rita trädstrukturen med svart penna.

Älgen är målad med distress markers och är fastsatt med 3D-kuddar.
Svampar och äpplen är också målade med distress markers och äpplena har sen fått lite glossy accents på sig för att få lite struktur bakom svamparna.

Insidan
 Här tog jag den lätta vägen och skrev ut på 4CC-papper och skar till.
Sen stämplade jag en älgstämpel samt en svamp.
Både dessa och stämplarna på framsidan är Magnoliastämplar.

Baksidan
På baksidan tog jag en spillbit av 4CC-pappret, färgade in med olika distressdynor för att sen stämpla löv, ekollon och min personliga  handgjort av-stämpel. :)

Jag hoppas ni tycker om kortet.
Lämna gärna ett litet avtryck. :)

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll. :)
Kram

1 kommentar:

  1. ÅÅH såå underbart härligt kort, såå snyggt du gjort bakgrunden, tokgillar :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera