5 aug. 2012

Sista semesterdagen

Vilka veckor vi haft, jag och maken. Fått massor gjort och ändå har vi inte stressat. Det känns skönt.
Igår blev det ytterligare jobb i trädgården, trots att jag hade jätteont i benen av mina blinningbett jag fick i fredags när jag klippte gräsmattan.
Men med lite Xylokainsalva på mina fem bett så kliade de mindre utan gjorde bara ont och var väldigt svullna.

Ett äppleträd togs bort helt. Jag fattar inte varför förra ägarna satte sex äppleträd. På tok för många tycker vi. Och det som försvann stod lite dumt till, precis vid en ingång till trädgården (som vi själva förvisso gjort). Så det klipptes ner igår. Kvar är stammen som ska grävas upp.

Sen klippte vi bort ganska många grenar i äppleträd som hängde ner och som verkligen är i vägen när man klipper gräset, men även annars också. Skönt att bli av med dem.

Hängsälgen blev ansad nertill och det rensades bakom tujahäcken vid brunnen samt vid grovköksingången. Sen orkade vi inte mer. Det var tungt, slitigt och varmt.

Förutom detta tvättade vi undan och vi hängde tvätten på torkställningarna ute på altanen. Nu fanns det gott om plats samt mer ljus när räckena är borttagna. Så skönt. Och så slapp vi ha tvätten i grovköket.
Idag tvättar vi lakan och handdukar och den stooora torkställningen utnyttjas. Jag hoppas bara att vi slipper regn.

Eftersom det är sista semesterdagen softar vi idag. Inte göra en massa i trädgården, inte åka iväg någonstans, utan bara vara. Läsa lite, kanske plocka undan lite här och var. Vi får se vad vi vill göra och känner för. Lite OS-tittande blir det också.

Imorgon blir det fullt ös igen, för oss båda. Då börjar vi jobba. Jag har många planer. Det känns bra. :) Att jag sen ska till tandläkaren för att laga ett hål är ju mindre kul, men jag får träffa min underbara tandläkare och det är alltid kul. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar