4 aug. 2012

Altanförändring

För två eller tre år sen köpte jag en tigersåg och ett speciellt bra blad, för att såga bort några av räckena på altanen. Min andra hälft var inte lika övertygad om att det skulle bli snyggt så det har inte blivit gjort, för att jag ville inte bara köra över honom.

Men varje sommar har jag pratat om att jag ville att vi skulle såga bort dem och så även denna sommar.
Och idag kom dagen.
Jag började med att klippa gräsmattan medan maken sådde gräs på sista borttagna rabatten. :)
Sen körde han igång.


Vi blev supernöjda.
Räckena närmast väggarna kommer att vara kvar så det blir mysiga hörn på altanen.
Det känns mycket större och öppnare nu. Vi pratade även vidare lite om hur vi ytterligare ska göra altanen mysigare. Sätta upp lite hyllor så att vi kan ha lyktor där för att få undan dem från dynhyllan.
Katterna verkade gilla den mer öppna altanen också, vilket är trevligt. :)

Apparna jag använt till detta är Instaframe och Instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar