15 juni 2012

Skönhet i en vas

Varje vecka är det pysselträff hos Pysseldags, d v s hos mig. Det är hemma runt matbordet, som går att expandera.
I onsdags var vi tre tjejer som pysslade. Camilla och Marie gjorde stafflikort och jag gjorde en LO.

I lördags hade vi varit hos våra vänner Emelie, Linus och deras dotter Minna. Emelie hade precis fyllt år och hade på sin födelsedag fått rosor av Linus. De var så vackra och jag älskar att fotografera blommor, så jag kunde ju inte låta bli och tog nog ca 20-25 bilder. :)

Två av dessa bilder skrev jag ut i onsdags och använde till min LO, som blev så här:

 Pappret är från Pion Design och Minnenas Ateljé. Jag var glad att att se att jag hade något papper kvar.
Mittenmönsterpappret är också Pion Design, men från en annan serie.
Tre olika spetsar har jag smyckat med. Bradsen med sina papper runtom är från BoBunny.
En rosa rosförsett pärlswirl fick naturligtvis vara med på LO'n.
Jag hade, för längesen, köpt ett set med vita blommor och fjärilar i tre olika storlekar som fortfarande låg i sin förpackning, oöppnad. Så de fick komma ut i onsdags. Två olika storlekar tog jag, chalkade med Versa Magic-dynor och klistrade ihop. Efter det tog jag lite glitterlim på den översta.
Jag tycker det är lite roligt, som så många andra, att låta texten vara i olika stilar. Och att skriva ut hela texten i bara vita foambokstäver skulle inte bli snyggt. Så istället lät jag skönhet vara i de stora bokstäverna och sen skrev jag resten för hand.


Sen kunde jag inte låta bli att blurra till ett foto. Jag tycker det blir så romantiskt.
Min LO, med blurfilter

Jag har känt när jag gjort denna och "En doft av syrén" att jag saknat att göra romantiska LO's. Så fler sådana blir det nog i sommar. :)

Tack för titten idag. :) Ha en underbar fredag. :)
Kram

1 kommentar:

  1. Så underbar LO!!! Så romantisk och sagolik. Blommor är tacksamma att scrappa, det gör sig nästan alltid. Mycket fint.

    Kram

    SvaraRadera