16 juni 2012

Fredag & helg

Igår skulle jag fått paket från DHL, men chauffören hittade inte hit, trots att vår adress går att finna lätt på vääääldigt många GPS'er. Således kom inget paket hit igår och jag ringde DHL. Tidigast på tisdag skulle det komma.

Idag ringde samma chaufför hit och bad om vägbeskrivning. Det fick han. Han vågade inte köra in på grusvägen för att han inte var bra på att backa, så jag fick gå ut till stora svängen här 200 m bort. Han skulle dyka upp 15.45. 16.05 ringde jag upp chauffören. Då hade han missat att svänga av vägen mellan Skänninge och Mantorp och sen skulle han ju göra en u-sväng. Misstänker personligen att han inte gjorde det förrän vid Statoil vid motorvägen och då var han tvungen att köra förbi Mantorp Park där det var mycket bilar och hastighet 50 istället för 80.
16.10 kom han. Jag vinkade för att visa att det var jag. När han stannade sa han att det var tur att jag hade vinkat. Annars hade han kört vidare. Detta trots att jag mycket tydligt sagt att det var den enda skarpa vänsterkurva med två skyltar som markerade detta.
Jag fick mina paket och passade på att fråga om de inte hade GPS. Fick då det mycket märkliga svaret att de inte fick in adresser som inte hade "en riktig gata". Jag tittade på honom som om han var dum i huvudet. Jag svarade istället att jag fann det MYCKET märkligt då alla andra hittar hit med sina GPS'er och att vi sett till att vår adress finns med så att det ska gå att hitta. Med tanke på hans kommentarer och missar så tror jag inte att han var mycket att räkna med över huvud taget tyvärr.

Det som bland annat fanns med i ett av paketen var dessa, som jag ska leka med nu i helgen tänkte jag. :)
Sommardistresserna från Tim Holtz

Med posten hade vi fått en jättefin inbjudan till bröllop. Jag blev verkligen jätteglad för den. Det ska bli jätteskoj att gå. Jag ser fram emot att göra bröllopskort och så mycket annat. :)

När jag hade packat upp och fixat ordrar som var beroende på leveransen från DHL tog jag helg. :)
Detta gjordes i hammocken med en bok och härliga kuddar. Tudor kom och lade sig i en av fåtöljerna. Där låg vi tills maken kom hem.

Ikväll har vi tittat på Eighties, en serie som går på SVT1 om 80-talsmusik. Vi tycker den är bra, och man får sådan lust att leta upp massor med bra, gammal musik. :)
Förutom det har vi tittat på Macken samt fotboll mellan Sverige och England.

Under tiden ikväll har jag rett ut garner i ett broderi jag fått av Linda, som hon inte klarar av att färdigställa. Så jag har börjat att brodera nu. Detta är för att jag inte ska sätta mig med laptopen och fortsätta att jobba. Jag skulle kunna jobba 24/7, men det är ju inte bra. Och ofta när jag tittar på tv så somnar jag eller så blir jag rastlös. Så därför är ett broderi perfekt för mig. :)


Det var väldigt rörigt och trassligt, men det är nu utrett och jag har börjat brodera. Så mysigt. :) När detta är klart ska jag nog se till att alltid ha något att brodera. Det är kul och det kreativt. :)

Så, det var min fredag.
Hur var er?
Kram

1 kommentar:

  1. Det gjorde du rätt i, som broderade istället för att jobba! Ser ut att vara ett fint broderi, hoppas du visar det när det är färdigt.

    Kram

    SvaraRadera