26 juni 2012

Första rätten med City Gross matkasse

För något år sen hade vi Linas matkasse ett tag. Den var ok. Annorlunda och goda rätter, vilket berikade variationen här hemma en hel del. Men tyvärr lite dyrt. Vi har inte haft råd, men har väl inte köpt riktigt nyttig mat alltid till middag.

För någon månad sen började City Gross, som är vår närmsta mataffär, med sin variant av matkasse tänkte vi att vi skulle ge det en chans. Den är 169:- billigare. Det är lika varierat. Kanske inte lika exklusivt, men det gör inget. Allt kött är färskt, vilket jag tycker är ett stort plus. Det gör att rätterna går fortare att tillaga. Nöt- och fläskkött vet vi är svenskt, vilket också känns bra att veta.

Det var fräscha grönsaker med i kassen. Dessutom fick vi ett litet startset gratis när vi anmälde oss.
Kassen hämtar maken i butiken på måndagen. Finns ingen anledning för oss att få det hemskickat, men det är jättebra att den tjänsten finns och för endast 50:- dessutom.
Maträtterna, som jag såg första gången igår när vi packade upp, var väl inte rätter jag hurrade för. De lät inte alls roliga, men det är klart att man måste göra dem och smaka. De kan ju vara jättegoda. Det är rätter vi inte brukar laga så därför ska jag inte döma i förtid. :)

Så idag lagade jag den första maträtten. Igår kom maken hem lite väl sent så vi behövde äta direkt så vi tog småpizzor. Men idag ställde jag mig och lagade mat så att den var klar när maken kom hem.

Färs med kanelkryddig smak och svart bönsallad blev det alltså.
Valet av rätt bestämdes av bäst före-datum på köttet. Färsen behövde tillagas idag.

Färs med kanelkryddig smak och svart bönsallad
Det var en lätt rätt att tillaga. Den tog en liten stund, men det var ok.
Jag valde att krydda lite mer än vad som stod i receptet. Detta för att vi av erfarenhet vet att kryddningen i sådana recept är väldigt snälla för att det ska passa även till barn. Men det är ju inte så svårt eller jobbigt att krydda lite till. :)

Rätten var mycket god. Det luktade mer kanel än det smakade, trots att jag tog lite mer även av det. :) Men annars jättegott. så även bönsalladen, vilken jag var lite tveksam till. Men den kommer att göras fler gånger. :)

Så än så länge är det tummen upp för City Gross matkasse. :)
Jag har inte bestämt än vad det blir imorgon, men jag ska försöka göra ett litet reportage då med. :)

Kram

1 kommentar:

  1. Jättebra att du refererar matkassen, tycker jag. Vi har också funderat på såna här matkassar, men eftersom både jag och barnen är så extremt kinkiga med maten har vi inte vågat. Ska bli spännande att följa er kasse. ; )
    Kram

    SvaraRadera