13 maj 2012

Ett somrigt kort


Detta kort gjorde jag för några veckor sedan.
Jag tog vanligt vit cardstock och vek så det blev 15*15 cm.
Jag tog grönprickigt mönsterpapper och skar en kvadrat och stansade runt hela med MS-stans och chalkade sen.
Jag klippte ut en bit förband (eller vad det nu heter), satte en färdigköpt doily (den vita runda) och satte sen på motiv från Bildmålarna som jag målat med Copicspennor.
Jag stansade ut väldigt många retroblommor, som jag klistrade fast som en ram runt för att sen dutta pearl maker i mitten på samtliga blommor. När pearl makern hade stelnat böjde jag till blombladen så att det inte blev så platt.

Ett lite mysigt vår/sommarkort som passar till alla möjliga tillfällen.

Tack för titten. :)
Kram

1 kommentar:

  1. Men såå underbart kort, så snyggt med blommorna runt kortet och motivet är ju så himla sött, ME LIKE :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera