4 apr. 2012

Påskcrop på Scrappiz, tävling 5 av 7

I denna tävling är det följande som gäller:



KORT - Teknik och material - HellaBella DesignSvara med citat

I den här tävlingen vill vi att du uppfyller följande 3 punkter:

* en egengjord bakgrund, med tex distresser, alkoinks el liknande
* man ska använda någon form av band eller spets
* använd någon form av fjäril

Och här är mitt resultat: 




Pappret är kvistpapper, som jag först embossat den stora textstämpeln med transparent embossingpulver.
Efter det har jag färgat in pappret med distresser, tre färger: Spiced Marmalade, Rusty Hinge och Frayed Burlap.
Efter det stämplade jag fjärilarna till vänster, rutmönstret samt stjärnorna.
Martha Stewart-stans för att sen dra in ett orange band.
Tim Holtz fjärilsstans i svart stansades ut för att färga in de stora vingarna med splash och de små kläddes med TH's egen tejp med fjärilar på.
Till sist gjordes en banner där jag stämplade 2 fjärilar samt texten Du ger mig fjärilar i magen. Jag tyckte den var så självklar att ha på kortet. :)

Det var en liten utmaning att göra detta kort. Mycket eftersom att jag sällan skapar i orange utom till halloween. Men jag tyckte det blev jättefräckt och härligt. Och de stora gröna vingarna skimrar jättemycket i verkligheten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar