26 apr. 2012

På hemmaplan igen

I måndags var det dags för mig att åka hem från mina föräldrar.
Anledningen till att jag åkte ner var allt annat än rolig, men vi har haft det jättebra under veckan jag var där.
Jag har fått rå om mina föräldrar lite och framför allt mamma.

Jag har bakat, vilket jag aldrig gör annars. Det blev nybakta frallor på lördagsmorgonen

Lördagsfrallor
Mycket mumsiga blev de. :)

Lavendelskorpor

Jag har introducerat vårt favoritrecept på lax i ugn, fast jag modifierade det så att det funkade med deras kost. Vi åt väldigt god mat hela veckan. Unnade oss mycket. Det blev även något glas rött vin någon kväll.

Jag fick köpt en ny kudde och ett sommartäcke, som jag verkligen älskar. Jag hade himla tur som kunde använda rabattkuponger på det och spara ett antal hundralappar.

Jag har klippt pappa. Han har en lätt frisyr så det gick mycket fortare än när jag ger mig på makens kaluffs. :)

Tack för den jättefina presenten pappa!

Eftersom vi ska byta bil snart till en Prius, hade vi extra tur när vi åkte taxi och vi fick åka i en Prius med en mycket trevlig taxichaufför. Samtliga taxichaufförer vi träffade var väldigt trevliga. Busschaufförerna desto mindre.

Vi gjorde ett besök på IKEA. Vi köpte förvaring till mammas pennor, vi bunkrade upp med servetter och köpte jättebra grillvantar i silikon (eller vad det nu är för material - bra är de i alla fall).

Men det allra, allra bästa med hela veckan, var att jag fick massor med kramar av mina föräldrar, framför allt av pappa. De betydde otroligt mycket för mig!

Men alla saker måste ha ett slut, och sen i måndags kväll är jag hemma igen och vardagen är igång. Det är fullt ös som gäller. Tre katter som saknat mig och som en efter en kräver min uppmärksamhet. Så det är inte helt lätt att arbeta. :) Men skönt att man varit saknad och det har jag även varit av maken. :)

Och tydligen så blev jag lottad i en deltävling hos Svensk Scrapbooking. Så det ska bli kul att se vad jag får för pris. :)

Nu är det läggdags. Morgondagen är fullspäckad av saker jag måste göra.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar