25 mars 2012

Provat Spectrum Noir-pennor

Spectrum Noir är alkoholbaserade pennor som har två spetsar som påminner väldigt mycket om Promarkerpennorna, d v s en bred spets och en smal spets.

Jag har provat dessa idag och ikväll.
Innan idag, fick vi testa på ett papper som är speciellt för dessa pennor. Pappret heter Neenah och är från Crafters Companion. Jag, som anser mig själv vara ganska erfaren när det gäller färgläggning, var tyvärr inte alls nöjd med Neenah-pappret. Pennorna blandade sig inte så väl, vilket jag tyckte var lite märkligt.

Ikväll när vi kom hem testade jag att måla på 4CC-papper, som är hur kanon för Copicspennor som helst.
Huden har jag målat med Copics, men resten är målat med Spectrum Noir-pennorna, med den smala spetsen.





I håret har jag tre nyanser av brunt.
Linnet har jag tre nyanser av gult.
Skor, strumpor, byxor, smycken och midjeväska har endast två nyanser, men man kan ju bygga upp ännu mer med skuggor.

Till sist testade jag att måla ögonskugga på henne med SN ovanpå Copics och tyckte att dessa gifte sig bra med varandra, vilket är ett stort plus.
Det man ska tänka på när man färglägger med dessa pennor är att när man testar att provmåla/måla, ska man gärna vänta lite då färgen ändras lite i nyansen när den torkar. Bli därför inte förskräckt när ni målar med dem. :)

Spectrum Noir-pennorna finns i grundset om 6 nyanser av en färg à 12 set, samt 4 set à 24 pennor som komplettering. Det finns inte dubletter i någon förpackning, vilket innebär att det finns 168 färger. Samtliga set är färgkoordinerade. OBS! Dessa pennor går endast att köpa i färdiga set, inte styckevis.
Dessutom står numren på korkarna, vilket jag tycker underlättar oerhört.
Det finns även blenderpenna samt refiller till pennorna. Dessutom ska det inom kort komma väldigt smala spetsar, precis som det finns till Promarkerpennorna.

Gällande set med 6 st pennor måste vi ta in förpackningar om tre st från vår grossist, alltså görs ingen beställning förrän vi kommit upp i tre beställningar. Detta gäller inte de stora förpackningarna, som vi kan ta in enstaka förpackningar av.
För att se hur seten ser ut, gå hit. Där kan man även ladda ner en PDF med färdig färgkarta.

Set med 6 st pennor kommer vi att ta 75:- för
och set med 24 pennor kommer vi att ta 275:- för.
Detta gör att seten med 6 st hamnar på ett styckpris på 12,50:-/penna och seten med 24 st blir styckpriset 11,50:-/penna.

OBS! Endast förbeställning på dessa varor gäller då vi inte har möjlighet att lagerföra dessa.

Klicka på bilderna för att få betydligt bättre överblick.
På 6-packens förpackningar ser man tydligt färgerna i en färgskala ovanför pennorna. Detta gör det lätt för er kunder att se vilka färger det är som ingår i seten.

75:-/set om 6 st pennor
(totalt 12 olika set)






275:-/set om 24 pennor
(totalt 4 st set)



Dessa pennor kommer upp i shoppen i början av kommande vecka för förbeställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar