28 mars 2012

Pennförvaring i Tim Holtz Cargo Case

I eftermiddag har jag målat in alla mina Spectrum Noir-pennor på ett tomt färgschema som jag skrev ut på 4CC, eftersom det är det papper jag använder när jag målar med alkoholbaserade pennor.
Att skriva ut ett färdigt färgschema på ett kopieringspapper kan ge ganska stora felmarginaler eftersom pennor har en tendens att bli lite olika beroende på vilket papper man använder sig av.

Dessutom blir det skillnad när man låter pennorna torka in i pappret, mot när man precis målar. Så man ska aldrig få panik när man precis börjar måla med dem. :)

Kommit en bit på väg i färgläggningen
När jag var klar med att ha fyllt i färgerna i schemat kom jag till frågan förvaring.
Det fick bli Tim Holtz's Cargo Case, som jag köpte i lördags. Egentligen är den anpassad till distresser, tror jag, men pennorna passar perfekt i lådorna. :)






Eftersom många säger att pennor ska ligga ner så får naturligtvis även dessa göra det så att de mår så bra som möjligt.
Nu är detta "bara" 96 pennor, men jag hoppas och tror att 72 pennor till får plats då nedersta lådan är lite djupare än de andra. De är indelade i de olika färgskalorna så det ska vara lätt att hitta. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar