16 feb. 2012

Promenad i blåst och snöfall

Jag har nått halva målet för denna vecka som dietisten gav mig.
Jag har varit ute och promenerat idag. Hon sa minst 30 minuter och jag var ute 50 minuter, i blåst och snöfall.

Jag letade som en tok efter mina hörlurar innan jag skulle ut för jag ville lyssna på musik när jag var ute och gick. Jag letade som en galning, men hittade dem inte. Så himla irriterande då jag tycker att musik gör allt mycket lättare och roligare.

Jag gick "lilla" rundan som är på nästan 4,2 km.
resultatet av min promenad kan man se här.

Jag hade på mig dobbar fall i fall att det var halt. De gjorde att jag nu har jätteont under fötterna för att jag hade för mjuka sulor på stövlarna så att jag kände varenda dobb.
Dessutom var jag livrädd när jag gick längs vägen då bilarna som körde förbi inte saktade ner det minsta när de körde förbi mig. Jag kan inte för allt i världen förstå hur man vågar köra så fort över huvud taget med det väglag som råder nu. Jag saktar alltid ner och kryper förbi när det går människor längs vägen här ute. För jag vet inte om bilen hittar en hal fläck, eller om de som går råkar halka till plötsligt, osv.

Så nu får jag vackert hålla mig på grusvägarna här omkring.
Helst av allt skulle jag vilja ha ett motionsband. Slippa ta på sig 20 lager kläder, slippa riskera att bli påkörd, inte få ont i rygg och höfter för att vägen ser ut som en en regnbåge och det inte finns en enda bit platt väg.

Så, nu har jag nog gnällt färdigt.
Jag är stolt över att jag kom ut ialla fall och att jag inte vände och bara gick 30 minuter utan att jag gick hela rundan.
Nu önskar jag bara att jag kunde köpa kondition någonstans. ;)

2 kommentarer:

  1. Hejja hejja dig! Kanonduktigt att gå ut o gå trots dåligt väglag! Men var rädd om dig, kanske bättre att hålla sig på småvägar så det inte händer en onödig olycka! Jag håller med dig, vissa kör helt galet..., fattar de inte att de leker med människors liv?!?
    Ta hand om dig nu och be maken massera dina ömma fötter?:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejja gumman, vad duktig du var!!!

    SvaraRadera