28 jan. 2012

Middagsgäster ikväll

Ikväll får vi middagsgäster. Det ska bli jättetrevligt. Än så länge vet jag att vi kommer att bjuda på lax, men vad vi ska göra exakt med den vet jag inte. :)

I torsdags var jag hos en dietist. Jag behöver hjälp med att äta regelbundet samt äta mer rätt. Så sen igår följer jag ett "skalmanschema" (utan sömnen) där jag äter på fasta tider som jag bestämt med dietisten. Det känns bra. Så nu ska det bli ordning på torpet. :)
Jag vägde mig hos henne också för att veta utgångspunkten. Så värre än i torsdags ska det absolut inte bli!
Jag känner mig peppad och känner att jag ska fixa detta. Det är bra att ha en helt utomstående som ser till att sätta delmål tillsammans med mig eftersom jag och maken inte klarar av att hålla de mål och regler vi sätter.

Igår kväll kände jag mig jätteduktig. Han frågade om jag ville ha kaka. Jag var sugen, men tackade nej för att jag ville inte förstöra en bra dag där jag hållit mig till vad jag fick äta. Han sa att det var fel svar för då kunde han ju inte ta en kaka han heller. Stackars maken. ;)
Tanken är att även han ska följa detta lite med att titta vad han äter och också äta regelbundet, så får vi hoppas att det ger resultat på oss båda. :)

Men tillbaka till middagen ikväll.
Jag vill hitta något mumsigt laxrecept där man kan fylla laxkotletterna med något och sen in i ugnen. Så det blir att ut och leta på nätet. Tur att det finns många bra receptsajter.

Förutom detta skulle jag vilja pyssla lite, men det lär jag nog inte hinna förrän imorgon när maken åker iväg på operan och övar. Jag har riktigt abstinens nu då jag inte skapat sen i söndags. Jag har inte hunnit då jag suttit massor med shoppen, som jag tror att jag kan lansera den 1/2. Det ska bli så kul! :)

Nähä, leta recept skulle jag göra.
Ha en jättehärlig lördag.
Kram på er och en extra till er som lämnar kommentarer. :)

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Kul att du lämnade ett litet spår hos mig:)
    Hoppas du har det bra och lycka till med skalmanschemat.
    Ps. Kommer du till Karlstad i mars? Ds.
    Massor med kramar och hoppas vi stöter ihop snart.
    //Tesa

    SvaraRadera