14 jan. 2012

Kladdförsök

Jag har gett mig på att försöka kladda på en canvas med lite olika medier.
Om jag inte missminner mig kallas det mixed media art.
Man vet ju inte om man inte försöker. :)


Än så länge ser det ut så här. :) Men jag hoppas det blir bättre.
Jag kladdar med distresstains, akrylfärger och ritar. Det är kul, men inte så himla lätt första gången.

Jag går fortfarande och letar efter julsaker och hittar lite här och där. Granarna ska ut i förrådet (om maken kan få sin lilla söta ända ur den bekväma vagnen=soffan). Resten av julsakerna står i hans musikrum i en hörna och får stå där tills han bär ut dem. Min rygg avråder nämligen mig å det starkaste att göra det.

Istället för snö igår fick vi en omgång hagel, som ligger kvar på marken idag. Tack o lov blåser det inte alls som igår. Då var det rejält och lite otäckt till sist på eftermiddagen/kvällen.

Nä, nu har det nog torkat så jag kan fortsätta kladda. :)
Ha en fortsatt trevlig lördageftermiddag.
//Ciza

1 kommentar:

  1. Det ser ut att bli alldeles super, det där!! Ska bli spännande att se slutresultatet.

    SvaraRadera