20 nov. 2011

Tändsticksaskar & hemgång

God middag på er!
Idag är det söndag och dimman är på plats igen, precis som i fredags när jag skulle åka ner.
Det blir roligt väder att köra i.

Jag har haft en jättehärlig helg här hos föräldrarna och det är synd att helgen går så fort. Men tyvärr kan jag inte stanna. Jag har massor att göra i veckan som kommer.

Idag tänkte jag visa två tändsticksaskar som jag altrat.
Det är stora tändsticksaskar jag altrat denna gång.

Stor ask 1
Den första asken ville jag ha vintrig. Jag har först klätt med kvistpapper, som jag chalkat med chestnut roan.
På det har jag stämplat snöflingor, som jag sen fyllt i med gellyrollpenna.
Använde en spillbit mönsterpapper, som jag rev upp lite i kanterna och chalkade.
Stansade ut lite snöflingor med mina olika Martha Stewart-stansar. De klistrades på för att sen få gellyrollpenna längs kanterna på snöflingorna.


Stor ask 2
Ask nr två ville jag göra lite manligare/höstigare.
Här har jag tagit ett Coredinationpapper med färdig text och skurit till det. Sen har jag sandpapprat fram text och kanterna för att få max effekt. Jag älskar sådana papper eftersom det är två färger/toner på pappret som syns.
Sen har jag bara satt på lite dekorationer. Två pappersdekorationer med brads från BoBunny och två metallblommor, som jag vann av Pernilla när jag gjorde en fars dag-påse.

Nu blir det lite lunch här och sen ska vi packa bilen.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar