22 nov. 2011

Kalligrafijobb

För andra gången har jag fått i uppdrag att skriva namn på personer som tar examen.
Jag skriver namnen med examinatorerna med kalligrafipenna, vilket gör att det tar en liten stund med varje diplom.

Jag använder en lite dyrare penna som har tre olika tjocklekar på spetsar samt lösa patroner. Så tar man bara bra hand om pennan håller den mycket länge.

Totalt har jag skrivit 150 diplom igår och idag. Ryggont och skrivkramp var ju inte helt oväntade vänner i detta läge. Men nu är det klart.

Ex på ett av de 150 diplomen
Dessa ska levereras imorgon bitti och på lördag tar dessa personer examen.
Jag hoppas de tycker om sina diplom.

Och för er som inte vet, håller jag kalligrafikurs. Det är ett tillfälle på tre timmar där man får lära sig en bra bit på vägen att skriva med kalligrafi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar