16 okt. 2011

När Linda fyllde år…

vilket var över en månad sedan nu, gjorde jag dels ett kort och dels en tavla till henne.
Dock hade jag glömt att jag hade tagit bilderna med min vanliga kamera och inte med mobilen, så därför har det dröjt tills nu med att visa dem. Ibland kommer man ihåg saker. Blinkar

P1120174

P1120175

P1120176

P1120177

När jag köpte tavelramen var den svart, men detta ändrade jag snabbt genom att stöppla med vit akrylfärg. Dock ville jag inte ha den helt jämnvit. Jag ville att den skulle se lite shabby chic ut och därför syns det att det är lite ojämnt.

Papperna jag valde är Skärgårdsliv från Maja Design. Dessa papper är speciella för Linda och dessutom älskar hon martint, så valet av papper var absolut inte svårt. Och serien Trädgårdsliv från samma designer passade så himla bra så även det använde jag.

Chipboarden älskar jag. Fågelburen finns i ett set och det kan man köpa här. Staketsettet är tyvärr slut, men det finns “enklare” staket kvar här. Både buren och staketet är distressade med vintage photo för att få dem att de lite äldre och använda ut.

Texterna har jag själv gjort och finns bara i ett exemplar, men funderar på att massproducera dem för att sälja.

Fjärilarna och några småvykort är stickers som jag inte kommer ihåg vilken tillverkare det är.

 

Kortet hon fick såg ut så här:

P1120180

P1120181

P1120182

P1120183

P1120184

P1120185

P1120186

Papper från Magnolia blev det på kortet. Hjärtan med vingar på passade så perfekt tyckte jag. Textpappret har jag fått från Linda från en gigantisk och mycket vacker krans hon hade tidigare på vardagsrumsväggen men som vi tog ner och plockade isär när hon hade tröttnat på den. Men det allra bästa var att jag hittade en sida där det stod 538 på. Femman hade jag ingen nytta av eftersom det var 500 år för mycket på hennes ålder ritade jag dit ett hjärta. Tala om att ha tur att ha just den sidan. :)

För att göra hål samt en ram använde jag dies från Nellie Snellen. och cirkeln som “blev över” tyckte jag passade så bra på högra innersidan.
Grattis är en av mina egna stämplar som du hittar här.

Lite tejp från TH på vänxtra sidan för att symbolisera melodin “vi gratulerar” samt en egengjord banner på högersidan med text på satte jag för att göra det lite fint och annorlunda.

På baksidan använde jag spillbitar. Jag stämplade min personliga och egengjorda stämpel.

 

Det var allt jag hade att visa från Lindas födelsedag. Jag glömde att ta bild på presenten hon fick. Men jag vet att hon blev jätteglad för sakerna och det var ju det som var tanken. :)

1 kommentar:

  1. Jaa, jag blev superglad!! Alla sakerna står fortfarande framme. Kortet har fått hedersplats på min tavellist i köket, i en av mina nya, gamla blomfakirer. Tavlan står i fönstret och Variationen jag fick står just nu på skänken i hallen, fylld med lönnlöv och kastanjer. TAck, älskade vän!!

    SvaraRadera