1 okt. 2011

Kvällens film

Ikväll när vi kom hem och åt vår middag tittade vi på film.

Bild från imdb.com

Narnia - Häxan och Lejonet blev det.
Jag kommer fortfarande ihåg den tecknade filmen som fanns när vi var små. Jag tyckte den var jättehemsk och otroligt sorglig när Aslan dog. Och trots att jag visste hur filmen slutade kom tårarna när Aslan dog.
Det var en bra film. Tilda Swinton är en fruktansvärt bra skådespelerska, och inte bara i denna film.

Förutom film och middag har vi hängt tvätt och jag har spelat lite Wordfeud.
Wordfeud är ett spel som man kan ladda ner till din smartphone eller iPad. Det påminner oerhört mycket om det klassiska spelet Alfapet, men skiljer sig ändå lite. Här får man använda alla former och inte bara grundform. Tyvärr finns inte alla ord med när man försöker lägga ut orden, men det är roligt ändå.
Det bästa är att om man i inställningarna till spelet väljer "random board" får man olika bräden varje gång man börjar ett nytt spel mot någon. Detta gillar jag oerhört. Då blir det roligare att spela. :)
Och för er som har facebook finns det en grupp som heter just Wordfeud som man kan gilla eller gå med i.

Jag kallar mig Pysseldags Ciza om någon vill spela mot mig. :)

Nu blir det att kolla på någon serie innan det är dags att lägga sig. 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar