25 okt. 2011

Julkort del 3

God morgon!

Först tänkte jag visa ett foto, som jag hoppas är lite bättre än det förra, på hur det ser ut i hörnet uppe i vardagsrummet. Där var inget utanför nu ett tag tidigare och det var så tråkigt, men nu är det riktigt mysigt och härligt.

Vardagsrummets lilla läshörna
 Och naturligtvis ska jag ju visa ett julkort idag. Rubriken avslöjar det.
Julkort nr 3
Mönsterpappret kommer jag inte ihåg var det är från.
Motiv är ett riktigt gammal hÄnglar & stÄnglar-motiv som jag köpte för över 10 år sedan.
Blommorna har jag köpt lösa och satt ihop två st röda för att få en fylligare blomma. Jag har fäst blomman med en brad och sen limmat fast blomman och bladen med smältlim.

Det var allt för mig just nu. :)

1 kommentar:

  1. Er myshörna blev verkligen jättefin. Det ser avkopplande ut att sitta och läsa en stund i gungstolen.

    Har själv dessa figurer på stämplar. Vi köpte ju dem på Stämpelfabriken. De står sig fortfarande. Underbara färger du använt! Så klassisk jul. :)

    Kram

    SvaraRadera