9 apr. 2016

Du ger mig fjärilar i magen

Hej på er!

Idag bjuder östergötland på ett ganska soligt men lite blåsigt aprilväder. Stora moln seglar runtom oss men så länge vi inte har regn är vi glada. :)

Jag tänkte visa ett kort jag gjorde igår, som faktiskt blev en tavla sen efteråt. En tavla håller lite längre än ett kort och är lite kattsäkrare (minus glaset).

Kortet gjorde jag efter en bingobricka i en FB-grupp. Min rad var Stickles - Band - Fjäril.

 Fjärilen är Tim Holtz Bigs Die Fanciful Flight. Jag stör mig fortfarande lite på att jag måste använda baksidan på ena hälften av vingarn. Tack o lov gjorde detta inget denna gång eftersom jag hade stickles på den svarta cardstocken.
Kropen tryckte jag mot mitt underlag, som hade intorkad guldspray. Efter montering av kroppen fick den ett laget Glossy Accents. Effekten när det torkat blev precis som jag hoppats på. :)


Stämpeln Du ger mig fjärilar i magen, passade perfekt till denna fjäril, tyckte jag. Och till detta kort. Det är ett kort som handlar om när jag och min man träffades för första gången. Texten stämmer precis och han ger mig fortfarande fjärilar i magen. :)


Datumet 970802 har jag gjort i datorn och skrivit ut på 4cc-papper. Det är inte bara kanonbra att färglägga med Copics på (som jag brukar) utan även att spraya och färga in med distresser samt ger en snygg look när man skriver ut på datorn.


Förutom att ha sprayat med Primas helt underbara Color Bloom-sprayer Gold Foil och Worn Leather. Dessa har jag använt både på bakgrund och på vingarna. Jag har använt mig av en mask med småhjärtan som jag färgat in med distresser - samma färger som på vingarna. Spiced Marmalade, Picked Raspberry och Peacock Feathers.
Och ingen kan väl missa det fina, vita bander tvärsöver kortet under fjärilen?! :)



Så, så här blev kortet.
När jag sedan kom på att göra om det till en tavla fick jag skära bort den yttersta vita och svarta cardstocken. Kalle fick den sent igår kväll och han blev jätteglad. Nu står den på hans nattduksbord. :)

Skriv gärna vad ni tycker, om ni har frågor, vad som ev inspirerade er. :)
Och ha en underbar och kreativ dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar