22 aug. 2015

Egna journalingkort

Igår visade jag i PLswebloggen hur jag lekt fram lite egna journalingkort. :)








När jag leker är jag allt annat än allvarlig/seriös. Jag kör på och det blir som det blir. Det blir oftast mycket roligare att skapa då. Jag bryr mig inte om ifall att det blir lite smutsfläckar här och var, för det blir det när jag kladdar.  :)
Jag har heller inte övertänkt vilka färger jag skulle använda utan bara tagit lite olika och ritat för glatta livet.

Jag har stämplat själva fåglarna med Memento så att bläcket inte skulle smita när jag sedan använt Cocpispennorna. Alla mönster och övriga motiv är stämplade med VersaFine. Båda är svarta dynor.

Jag har gjort kort till motsvarande ett uppslag i design A.

Det är roligt att använda motivstämplar. Man måste ju inte färglägga.
Anledningen till att jag valde att göra just dessa var att jag hittat en massa mönsterstämplar som jag blev sugen på att leka med. Fåglarna representerar lite hur jag känt det denna vecka (läs: allmänt förvirrad). Så varför inte få in det i journalingkorten. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar