17 mars 2015

Pocketscrap v.11

Jag är i fas med mitt pocketscrappande. Personligen känns det jätteskönt. Jag hinner testa olika saker då och jag kommer bättre ihåg vad som hänt.

Idag tänkte jag visa v.11 som jag precis gjort klart.

Vänster sida
Jag har testat att göra en ny stämpel av "vecka" samt siffror, som jag testat här på titelkortet.
Jag gillade dem väldigt mycket. Så det blir nog stämplar av dem om det visar sig att intresset finns. :)

Lite hashtagstämplar har också använts, både från det svenska setet samt motionssetet.
Denna vecka ville jag använda små "biljetter/tags" till orden.
Det vita kortet har jag målat dit mönstret själv med en pensel, mask och distressfärger. Sen har jag stämplat dit en motivstämpel och två textstämplar. Alla tre privata.
Hashtag heja är också en ny stämpel jag funderar på att släppa. Själv gillar jag den jättemycket.

Höger sida
Uppe till höger på äggbilden finns en likadan som #heja och det är #lchf, eftersom vi äter lchf.

På tredje kortet av de mindre finns en av de nya stämplar som släpps på Grästorpsmaran. Det är "mitt livs resa". Samma kort är gjord med samma teknik som på kort nr 2 på övre bilden.

Det nedre stora kortet med katten gjortde jag till en utmaning på träffen i Hjo förra lördagen. Katten är en vanlig wood veneer jag fått, som jag först färgade in i Vintage Photo, för att sen använda en annan färg och en mask. Överst satte jag en overlay där det står "Living the dream", vilket jag tycker att våra katter gör. :)

Ett färgglatt uppslag med lite detaljer. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar