3 mars 2015

Min tolkning av Veckans Skiss #53

Tjena!
Tisdag igen.
Idag tänkte jag visa ett, för mig, lite annorlunda kort.
Det är lite mer mixed media-inspirerat idag och jag har för ovanlighetens skulle inte färglagt något motiv eller ens använt en stämpel! :)


 Stommen är vanligt vitt cardstock, som jag färgat in med två olika rosa distress paint-färger med en svamp. Jag drog från mitten och ut.
Ovanpå det, när det hade torkat, använde jag en mask och Martha Stewarts metallicfärg i guld. Sist på bakgrunden har jag sprayat vit Distress Spray Stain.


Jag stansade ut tre former med en Spellbinders och drog en ram med guldpenna innanför diesen innan jag tog av pappret. Denna ram fick sen vita prickar för att piffa upp den lite. I ramarna satte jag dit tre motiv som är transparenta stickers. Grattis tror jag medföljde i samma set. Annars är det samma serie i allafall.

Ganska enkelt men ändå dekorativt kort. :)

Tack för titten, och var gärna med och tolka skissen ni med. :)

1 kommentar: