23 sep. 2014

Pocket Scrap i hissnande fart

Förra veckan visades inspelningar med Becky Higgings på Creative Live.
Jag försökte lyssna på det medan jag jobbade och tittade ibland när jag hade en liten paus.
Det var intressant att lyssna på och jag fick lära mig något nytt.
Detta kanske alla som sysslar med Pocket Scrap/Project Life redan tänkt på och/eller vet, men för mig var det en ögonöppnare med stora mått.

I ett av avsnitten sa hon att det finns fyra stora fickor i hennes vanliga plastfickor. Inget konstigt med det.
Hon tar bara stora foton och sätter in i albumet. Inget ovanligt.
Men hon väljer bara ut ett foto för varje dag som får representera den dagen. Det ger sju stora fickor fulla och den åttonde sätter hon i ett title card, ett vecko/datumkort. I de små fickorna på 3*4" har hon journaling eller inserts.

Så naturligtvis var nyfikenheten hos mig stor när jag i helgen satte mig för att PL'a veckan som gått.
Jag gick igenom mina foton från veckan och valde ut ett för varje dag. Detta gick lättare än vad jag trodde. Bara att skriva ut och sätta in.

Dessutom var jag snabb med att ladda ner Projectlife-appen och testade den. Jag gjorde bl a två uppslag som jag skrev ut på ColorCopy-papper och satte i en vanlig A4-plastficka som jag skar ner höjden på.

Vänster uppslag
Första miniuppslaget
Baksidan av miniuppslaget
Höger uppslag
Jag hade redan på förhand bestämt vilken serie PL-kort jag skulle använda till veckan, och det underlättade oerhört när jag skulle sätta in och skriva.
Det har aldrig gått så fort att PL'a och jag tror faktiskt att det var p g a jag bara skulle ha en bild för varje dag. I och med detta kände jag lusten för PL stiga avsevärt och jag ska ta itu med de veckor jag inte PL'at nu i sommar. Jag tror det kommer att gå fortare nu. :)

Tack för titten coh lämna gärna en liten hälsning. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar